Jak Ondřej Golis pro lidovky.cz psal a psal a jak všechny cesty vedou k agentu Burešovi

Boj s prodejnými českými mocipány (spíše mocimonstry) je na mnoho let prohraný. Snad ne navždy. Postavit se jim, a nedej Bože ještě připomenout většině  dnešních jejich kritiků vlastní spolupráci s nimi (údajně v domnění, že k poznání přišli pozdě), se nevyplácí. Ale nelituji. Sama jsem se snažila udělat, co jsme mohla, abychom nebyli zpátky v Kremlu, kde už jsme. Cesta zpět  nebyla neviditelná pro ty, kdo ji vidět chtěli. Vedla přes zavírání očí nad nelidskostí a nespravedlností páchanou u nás na jiných, pro příklad uvedu  politické uprchlíky z putinovského Ruska. Špína české justice už vyprat nejde, došlo i na domácí a zaprané prádlo už nosí všichni a všude. Skoro všichni – ti údajně svobodně zvolení budou dál v čistém, uměli si to zařídit.

A komu se to nelíbí, s tím už si postupně poradí. Právo je tam, kde je moc.

Náš problém opravdu nejsou uprchlíci, ale vlastní zvrhlíci u kormidla.

Největší Babišův umělecký výkon vůbec není Čapí hnízdo, ale ROP Severozápad, kde jeho stín opravdu překročil jeho samotného. Klobouk dolů za kouzelnický (ve smyslu neviditelný) výkon s podporou budoucí VSZ Bradáčové, tehdejšího ještě šéfa ÚOOZ Šlachty, spolku kolem Transparency International – Wagenknechta, Ondráčka a spol. (viz. dále).

Přišli jsme na to náhodou, když jsme zjistili, že celý soud s Petrem Kušnierzem byl fraška jako v Rusku. Nemluvím o tom, jestli, jak a na koho pracoval. Ale o tom, že aby účel (kmotrovská likvidace kmotrů  ODS, ČSSD…) posvětil prostředky, vyrobila se úplatkářská kauza, a celá česká justice (a nejen) šla do kopru. Takže ANO – Babiš má pravdu v tom, že v Česku se dá vyrobit kauza na kohokoliv. On s tím má přece výborné zkušenosti. A ti dnešní kritici, kteří byli slepí, k tomu teď mlčí. Ono přiznat  takovou vlastní  blbost umí málokdo. Nebo tehdy šlo spíše o zištnost? Nebo o to, že mě se to netýká? Jak u koho….

K pádu vlády za účasti stejných aktérů už byl pak jen kousek. Bylo natrénováno.

http://forum24.cz/polemika-s-kroupou-uniky-z-zivych-policejnich-spisu-jsou-skutecne-rakovinou/

Babišovy  Lidové noviny  jsou naprosto odstrašujícím příkladem sériové výroby kompromitujících a udavačských článků a klíčem ke každému případu je nějaká konkrétní kauza, na níž Babišovi záleží.

Tady nejde o kauzu jednu, ono už se všechno začalo dle očekávání prolínat. Jen to nečekali všichni.

Když už má někdo těch informací až moc, nejlepší je jeho slova znevěrohodnit. To se pak v jedné slátanině posbírají “důvěryhodné” tzv. kompromitující informace typu kdo kde co povídal, a je to. Stačí třeba i iniciály nebo “nejmenovaná advokátní kancelář”. K čemu něco dokazovat, hlavně že to ve čtenářích zanechá přinejmenším pochybnosti – především v těch, kteří doposud žijí v bludu, že v novinách přece nelžou, protože se s nimi můžete soudit. Aha. Zkuste to s českými soudy, a máte na několik let o nervy a peníze postaráno.

Ondřej Golis, Babišův věrný služebník dříve v lidovky.cz, nyní v irozhlas.cz, se mnou v letech 2013-15 napsal několik článků o vážných případech, kterými jsem se zabývala. Jak asi všechna ta fakta o mé práci prověřoval, když až v r. 2016 zjistil, jaká jsem vlastně zrůdička. Shodou okolností na to přišel v době, kdy jsem žila v Albánii, kde mě rád navštěvoval. A shodou okolností se zrovna v té době v Albánii odehrával už dříve rozehraný velký český tunel s ne zrovna podřadnými hráči. Zmiňuji se o něm dále.

Ke sviňárně, kterou o mně Golis uveřejnil  http://www.lidovky.cz/lidska-nouze-jako-byznys-znama-aktivistka-obrala-uprchliky-i-zname-o-miliony-1w9-/zpravy-domov.aspx?c=A160211_142309_ln_domov_ogo

jsem se krátce vyjádřila v dalším článku na tomto webu http://helpaman.org/new/?p=8273 . Pokud se v něčem opakuji, je to tím, že k dříve uvedenému se prostě nevracím, abych na tuto záležitost vydala jen nejnutnější energii. Už mě stála dost.

S návazností se taky příliš netrápím -  kdo opravdu chce, ten se v tom vyzná.

“Internetová diskreditace” je jen jeden z výdobytků české postsovětské moderní společnosti, kde falešné zprávy jsou stále sofistikovanější.

A stát? Ten je takový, jako jeho státníci. Co asi tak čekat od Zemana, Babiše a jim podobným. Na Slovensku bouchnul kotel po vraždě Jána Kuciaka a jeho Martiny, jenže na jak dlouho? Bylo v něm toho taky víc než dost  https://chilli.today/sk/blog/qc6oH7K 

Taky jsem se v něm vařila, vím o čem mluvím  http://helpaman.org/new/?p=374

http://helpaman.org/new/?p=7720

Zato u nás už drží páru pevně pod pokličkou… že by i proto se pak odepsaný slovenský policejní ředitel stal poradcem českého ministra vnitra?

A kdo je Golis?

Kromě toho, že po pár letech lokajství v Babišových novinách jakoby zničehonic prozřel a obrátil se proti němu, a jako řada dalších už taky zacítil síru války (policajtů)?

 

Výsledek obrázku pro ondrej golis

http://forum24.cz/babisova-pata-kolona-aneb-zivy-spis-kauzy-beretta-v-ceskem-rozhlase/

Babišova pátá kolona aneb Živý spis kauzy Beretta v Českém rozhlase

Andrej Babiš na jednání Bezpečnostní rady státu popřel, že měl v ruce živý policejní spis kauzy Beretta. Nezní to příliš věrohodně. Fragmenty z Beretty už dříve unikly do Lidových novin a je na pováženou, že nejmasivnější únik z tohoto spisu zveřejnil server Českého rozhlasu, kam přešli novináři z webu Lidovky.cz. Zatím tu působí jako Babišova pátá kolona..

Beretta na webu iROZHLAS.cz

Přibil ovšem nebyl jediný, kdo se dostal k živým dokumentům kauzy Beretta. Alarmující je skutečnost, že nejobsáhlejší materiál zveřejnil web Českého rozhlasu dne 20. dubna 2017 („Příběh kauzy Beretta“). Autor Ondřej Golis otevřeně přiznává: „Až dosud se na veřejnosti objevily jen střípky. Server iROZHLAS.cz však pomocí policejních protokolů a klíčových výslechů zrekonstruoval kauzu, která otřásla policií.“ Golis přiznává, že měl k dispozici policejní spisy včetně výslechů, a to v nesrovnatelně větší míře než Přibil..

Golis si dal záležet, a dokonce na webu připravil místa konspiračních schůzek na interaktivní mapě, přičemž se pochlubil, že je detailně seznámen s policejním obviněním…

Golis napodobil Přibila i v jiné věci. Podrobně informoval o „vypjatém“ výslechu ředitele GIBS Michala Murína, s jehož obsahem se server iROZHLAS.cz seznámil. Ředitel inspekce během něj obvinil policisty, že se ho do případu snaží zatáhnout. Zároveň oznámil, že inspekce prověří úniky ze spisu od policie a ze státního zastupitelství.

Teprve po více než  roce jsem schopna se k jeho rádoby likvidačnímu článku vyjádřit rozsáhleji vzhledem k okolnostem, které se na Babišova média konečně provalily. Některé věci si zatím nechám pro sebe. Ono totiž vůbec nejde jen o mě – dalším může být kdokoliv, kdo se stane obtížným hmyzem pro naši novodobou vrchnost.

Jistě,  “přátelé” můžou vykřikovat, že se snažím svézt ve stínu cizích průserů a udělat ze sebe další oběť. Nezáleží mi na tom. Komu a proč se hodilo mě takovým podlým působem očernit, vím. Uvádím zde pro příklad jen několik okolností  případů, kterými jsem se zabývala.

http://forum24.cz/istvan-znovu-na-scene-babis-ma-slozku-na-murina-z-jeho-dokumentu/ 

Objektivní novinařina

Mnohem závažnější byl však odkaz na jiný text. „Zkuste dělat trošku objektivní novinařinu. Když už nic, tak jste si mohli vybrat tohle z iROZHLASu,“ nabádal premiér (Babiš) novináře na tiskové konferenci. Na článek zveřejněný na webu veřejnoprávního média z loňského 21. dubna upozorňoval opakovaně a dokonce jej ukazoval na kameru…

Autor detailně popsal výslech ředitele GIBS Michala Murína, který byl předvolán jako svědek v kauze Bereta, jež loni otřásala politickou scénou. Vyšetřovatelé z bývalého ÚOOZ s celou kauzou, dozorovanou pražským vrchním státním zastupitelstvím, přešli z důvodu „nezávislého vyšetřování“ pod Národní protidrogovou centrálu.

Murín byl dotazován, proč se stýkal s hlavním podezřelým této kauzy, bývalým detektivem Igorem Gáboríkem, viněným z vynášení informací z policejních spisů. Z veřejných zdrojů však nevyplývá, že by se ředitel inspekce podílel na něčem nezákonném, a nebyl z ničeho obviněn.

Předsedovi hnutí ANO se ovšem tehdy podobné články velmi hodily. Murína kritizoval, jelikož probíhal ostrý střet s ČSSD o policejní reformu, kde se spojil s Robertem Šlachtou a čelnými státními zástupci. Dnes jakoby se tento latentně spící boj znovu oživil.

Proč mlčí Lenka Bradáčová?

Problém spočívá v tom, že autorem článku je Ondřej Golis, který do veřejnoprávního média přešel rok předtím z Babišova webu Lidovky.cz nedlouho po nástupu nového generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala.

Golis, o kterém se tradují úzké vazby na pražské vrchní státní zastupitelství, se Beretě věnoval mnohem intenzívněji a úspěšněji, než Marek Přibil, který o ní hovořil přímo s Babišem. V téže době Golis zveřejnil nejobsáhlejší materiál z této kauzy.

„Až dosud se na veřejnosti objevily jen střípky. Server iROZHLAS.cz však pomocí policejních protokolů a klíčových výslechů zrekonstruoval kauzu, která otřásla policií,“ přiznává otevřeně. K dispozici měl policejní spisy včetně výslechů, a dokonce vytvořil interaktivní mapu konspiračních schůzek aktérů kauzy.

Babiš tehdy i dnes argumentoval úniky informací, které jeho bývalému zaměstnanci poskytl někdo z orgánů činných v trestním řízení, a mohl tak spáchat trestný čin. Je trochu zvláštní, že dosud mlčí šéfka pražských vrchních žalobců Lenka Bradáčová, která má tento citlivý případ na starosti a vymínila si jeho veřejnou komunikaci.

Golis mi nedal možnost vyjádřit se k uveřejněným pomluvám, zaslal mi pouze na Facebook několik otázek směřovaných na záležitosti kolem hudební školy v Tiraně, na které jsem mu odpověděla i s informací, že jsem v nemocnici. Přesto v článku uvedl, že nikdo netuší, kde pobývám, aniž by se zeptal kde jsem mne nebo mých přátel, na které měli přímé kontakty i “Jana R.” (Ridvanová) i Hulík

Po uveřejnění zde tohoto materiálu zmenil Golis v původním článku Janu R. na J.R., a ubral pasáž o tom, jak jsem se měla vydávat dříve za redaktorku, kterou jsem údajně nebyla (v Mladé frontě jsem pracovala půl roku se zařazením “redaktor”, posléze rok v anglické redakci Radia Praha se stejným zařazením).

Nesdělil mi nic o tom, co se chystá z doslechu psát, a nezeptal se, co je na tom  pravdy. Dvakrát mě se svými přítelkyněmi, rovněž novinářkami MAFRy, navštívil v Albánii, nocovali u mě, sháněla jsem jim levné letenky, peníze mi posílal na účet. Velmi se zajímal o podrobnosti nejen případu uprchlíka z Ruska Alexeje Torubarova, ale i bývalého ředitele ROPu Severozápad Petra Kušnierze (viz.níže). Na jeho prosby a mé naléhání se s ním Petr sice sešel, ale rozhovor mu neposkytl, neměl k němu důvěru. Já sice také moc ne, ale snažila jsem se ten pocit potlačit. Chyba.

Babišovu chobotnici po česku nic lépe nevystihuje, než kauza ROP Severozápad

- o té se zmíním dále.

Měla jsem tušit, že i jeho nabídnutá mediální “pomoc Torubarovovi” je jen jeden z krycích manévrů, jelikož Babiš sám rozhodně nepatří k opravdovým kritikům putinismu. Dokladem toho je jeho souznění s Putinovým kámošem Milošem Zemanem, na kterého jsme coby důchodce z Vysočiny podávali trestní oznámení za jeho xenofobní výrok (viz. dále v plném znění, kdyby se z internetu “vytratilo”). A hlavně: šlo o domnělý kompromat na Miroslava Kalouska a snahu obvinit ho z trestného činu ohledně pozastavení odletu letadla s unášeným A. Torubarovem, jak se o to pak snažilo např. právnické “eso” Vyvadil, a adresoval ho ne jen tak ledajakému policejnímu oddělení podle příslušnosti, ale přímo k rukám Roberta Šlachty  http://helpaman.org/new/?p=5182

Smysl Golisových reportáží nebyl v (pomoci) Torubarovovi, jak jsem později pochopila, ale v Kalouskovi, kterému chtěli burešovci přišít zneužití pravomoci, ohrožení cestujících a blablabla všechno, co by se ještě dalo vymyslet.

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Pane-Zemane-jste-jako-Hitler-To-rika-ta-ktera-zaluje-expremiera-202378?beta=down

Pane Zemane, jste jako Hitler. To říká ta, která žaluje expremiéra

12. 7. 2011 8:25

Šíří náboženskou nesnášenlivost, xenofobii a intoleranci. To se píše v trestních oznámeních, které podali dva aktivisté v oblasti uprchlictví na expremiéra Miloše Zemana. Jedna z nich Hana Demeterová tvrdí, že důchodce z Vysočiny si v náboženské nenávisti nezadá s Adolfem Hitlerem. Státní zástupkyně dostala oznámení včera do rukou a začíná je řešit. Zeman se toho nebojí.

„Přidělili mi to teprve včera, takže jsem se s dokumenty ještě nestačila seznámit,” sdělila ParlamentnímListům.cz státní zástupkyně Zdeňka Galková z Obvodního státního zastupitelství pro Prahu 1.

Označil za nepřátele miliardy lidí

Trestní oznámení, které mají ParlamentníListy.cz k dispozici, podali Movlad Adaev, muslim z Čečenska s českým státním občanstvím a Hana Demeterová na konci minulého měsíce. Miloše Zemana v něm viní z šíření náboženské nesnášenlivosti, xenofobie a intolerance, přičemž jako důkaz by měla sloužit jedenáctistránková příloha. V ní jsou za sebou poskládány novinářské články, v nichž Zeman vyjadřuje své protimuslimské názory. Ostatně jeden článek pochází i z ParlamentníchListů.cz.

 „To, co dělá Zeman, je to samé, co dělal Hitler. Jestliže Hitler vyzýval k nenávisti k Židům a označoval je za nepřátele a Zeman označil za nepřátele dvě miliardy lidí od severní Afriky po Indonésii, tak v tom velký rozdíl není. Je to šílené,” doplňuje jeden z podavatelů oznámení Hana Demeterová. Je členkou občanského sdružení Pomoz jednomu člověku, které se zabývá uprchlickou problematikou. Na doplnění svých slov cituje výrok kardinála Vlka z jedné televizní debaty, kde řekl: „Ta agrese, ti teroristi, to není základní tvář Koránu nebo základní tvář islámu. Já znám mnoho z toho islámského světa, a to jsou lidé, se kterými je nádherný dialog.”

Celé znění trestního oznámení na Miloše Zemana ZDE

Súry vybízejí k vyhlazení nevěřících

Ohledně názorů expremiéra a čestného předsedy Strany Práv Občanů – Zemanovci Miloše Zemana na islám se v posledních týdnech strhla vášnivá debata. „Korán obsahuje řadu súr, které vyzývají k podrobení, zotročení a dokonce vyhlazení nevěřících. V tomto smyslu je islám nesrovnatelně agresivnější a intolerantnější než soudobé křesťanství, buddhismus, konfuciánství, šintoismus a další světová náboženství. Pandánem Koránu je soubor Mohamedových činů a výroků obsažených v knize Zahrada spravedlivých. Uveďme jen jediný příklad pro srovnání, a to příběh s cizoložnou ženou. Zatímco Ježíš cizoložnou ženu propouští, Mohamed ji nechává ukamenovat. Islámské právo šaría v podstatě trest ukamenováním dodnes obsahuje,” zareagoval nedávno Zeman ve svém prohlášení “Proč považuji islám za anticivilizaci”.

„V tomto prohlášení jsou i citace zahraničních autorit, které nikdy za xenofobní označovány nebyly. Jejich kritika islámu je přitom daleko razantnější, než moje. Myslím si, že je na těch, kdo mě žalují, aby si toto prohlášení přečetli,” zdůraznil pro ParlamentníListy.cz Miloš Zeman. O trestních oznámeních na svou osobu se dozvěděl z internetu, ale nebojí se jich. „V životě jsem se žádného trestního postihu neobával. Ani tehdy, když na mě podával trestní oznámení pan Viktor Kožený anebo pan Miroslav Macek ohledně privatizace Knižního velkoobchodu. To už je součást rizika života,” doplnil Zeman.

Podle Jocha by měli být žalobci ostrakizováni

„Myslím, že to Miloš Zeman přehnal. Ale jednoznačně tvrdím, že má plné právo na tento názor a na jeho vyjádření. A ti, kdo na něj podávají trestní oznámení, by se měli stydět a společnost by vůči takovým lidem měla projevit úžasnou nevoli a ostrakizaci,” bránil Zemana v rozhovoru serveru tyden.cz šéf Občanského institutu a poradce premiéra Petra Nečase pro oblast zahraniční politiky a lidských práv Roman Joch.

Státní zástupkyně Zdeňka Galková  sdělila ParlamentnímListům.cz jen v obecné rovině, jak se bude s trestními oznámeními nakládat. Bude-li z nich vyplývat podezření z trestného činu, tak se oznámení postoupí policistům. Pokud to nebude zcela jasné, oznamovatelé budou požádáni o doplnění podání. V případě, že to na trestní řízení není, budou o tom podavatelé vyrozuměni.

 

Byli jsme vyrozuměni. Zeman prý nic špatného neřekl.

 .

http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/cernakronika/zemanovi-dosly-vtipy-musi-celit-trestnimu-oznameni.html

2. 7. 2011

ZEMANOVI DOŠLY VTIPY! Musí čelit trestnímu oznámení!

Bývalý premiér a předseda ČSSD Miloš Zeman čelí trestnímu oznámení kvůli slovním útokům proti islámu, uvádí to v sobotu portál Vaše věc. Trestní oznámení podali Movlad Adaev a Hana Demeterová kvůli Zemanovým slovům hanobící islám.

“Trestní oznámení podávám proto, že výroky pana Zemana považuji za extremistické, šířící xenofobii a zároveň představují hrozbu pro existenci tohoto státu a celé lidské společnosti, což je podle ústavy a českých zákonů trestné. Výroky pana Zemana považuji za nepřípustné také z důvodů, že Zeman není běžným občanem ČR, je to bývalý známý veřejný činitel působící v politice a zároveň člověk, který chce kandidovat na prezidenta ČR,” píše se v textu trestního oznámení.

ČTĚTE TAKÉ: MILOŠ ZEMAN bude kandidovat na českého prezidenta!

Adaevovi a Demeterové vadí například to, co měl Zeman říci o vztahu NATO a muslimského světa na konferenci Evropa sjednocená a svobodná?, kdy uvedl: “Nepřítelem je anticivilizace táhnoucí se od severní Afriky až po Indonésii. Žijí v ní dvě miliardy lidí a financována je dílem z prodeje ropy, dílem z prodeje drog.” Tvrdí, že to není poprvé, kdy Zeman veřejně vystoupil proti muslimům a islámu obecně.

Ke “svědectví” Petry Procházkové v článku Golise. Jde mimo jiné o její a Hradílkové odpověď na námi zveřejněné poznatky o jejich neziskovce Berkat, se kterou jsem se nikdy nesnažila spolupracovat, jak Procházková v  článku tvrdí  http://www.helpaman.org/cz/2011/03/26/blisty-cz-1/

Velkoaktivistka Člověka v tísni Procházková se práce v Babišově MAFře také neštítí. Stejně jako se pomluv s odkazy na “čečenské zdroje a oficiální zdroj ruské Federální migrační služby”  neštítil její blízký spolupracovník Andrej Babiš (dříve redaktor Svobodné Evropy kritizující všeruskou realitu, dnes odtamtud propuštěný proruský aktivista, který založil “nezávislou” ruskou TV na okupovaném Krymu) na svém webu http://www.watchdog.cz/?show=000000-000014-000760, ve spolupráci s dalšími Člověky v tísni, zabývajícími se na Severním Kavkaze pod názvem “humanitární činnost” … viz. odkaz výše v souvislosti s Procházkovou.

·

http://www.lidovky.cz/babickij-rusove-na-krymu-se-konecne-dockali-pomoci-moskvy-pms-/zpravy-svet.aspx?c=A150313_224800_ln_zahranici_ele

Babickij: Rusové na Krymu se konečně dočkali pomoci Moskvy. Strach zasáhnout byl ostudný

AUTOR    Petra Procházková, 14. BŘEZNA 2015 (pro Babišovy Lidovky)

·

https://komentare.sme.sk/c/20476696/kamaratstvo-s-nacistami-chyba.html#axzz4hnMruJIR

7. mar 2017 o 15:43  PETRA PROCHÁZKOVÁ

Babickij. Z Ruska ho vyhostili, teraz obdivuje Putina

·

http://ehorussia.com/new/node/11247

.

Zatímco Procházkové bojový souputník a kolega bije na poplach v Europarlamentu proti Babišově zneužívání médií:

http://zpravy.e15.cz/volby/volby-2017/stetina-babisovo-zneuzivani-medii-v-cesku-neni-riziko-ale-fakt-debata-na-pude-eu-je-na-miste-1333113

Štětina: Babišovo zneužívání médií v Česku není riziko, ale fakt. Debata na půdě EU je na místě

 ·

http://www.lidovky.cz/prochazkova-pise-z-ukrajiny-d1x-/zpravy-svet.aspx?c=A150722_231605_ln_domov_sm

Procházková píše z Ukrajiny: Leninopad nikoho nepřekvapí, dělníci se nebouří

22. ČERVENCE 2015

… 23.7.: 01:20

Pátrání Jaromíra Štětiny po fašistických dobrovolnických praporech na východní Ukrajině je zatím marné. Pozval do Evropského parlamentu na podzimní navštěvu velitele jednoho z nejslavnějších praporů AZOV, poslance ukrajinského parlamentu Andrije Bileckého. Provází ho pověst nacisty a fašisty, z dlouhého rozhovoru s ním i z pobytuna základnách Azovu – pobývali jsme nikoliv na jediné – jsem nabyla přesvědčení, že s fašismem mají tihle vojáci společného asi jako pražská kavárna s komunismem. Bohužel reakce lidí na společnou fotografii Štětiny s Bileckým, vzdělaným a politicky kultivovaným mladým ukrajinským nacionalistou v tom pravém, a dobrém smyslu slova, vyvolala nejvíc nenávisti u těch, kdo nejen, že nikdy žádného příslušníka Azovu nevideli, ale ani jejich noha nevkročila na Ukrajinu. Azov a možná i jiné prapory mají určitě spoustu problémů, a to i se symbolikou, projevy fašismu apod. Ale řeší je. A tom jak, ještě bude řeč v LN…

·

http://forum24.cz/evropskou-akci-na-podporu-svobody-ceskych-medii-zazdili-cesti-novinari/

Evropskou akci na podporu svobody českých médií zazdili čeští novináři

3.6.2017

…Podobný pohled vyjádřil i český europoslanec a novinář Jaromír Štětina, když se směrem k zástupci českého syndikátu novinářů zeptal, co proti omezování svobody médií dělají samotní čeští novináři.. Samozřejmě, že největší míru hanebnosti předvedly jako obvykle Lidové noviny. Komentátor Petr Kamberský v Lidových novinách jednání Evropského parlamentu statečně odsoudil.

·

http://forum24.cz/petra-prochazkova-v-ct-hajila-babisovo-vlastnictvi-lidovych-novin/

Petra Procházková v ČT hájila Babišovo vlastnictví Lidových novin

2.6.2017

„Všichni vědí, že pan Babiš vlastní Mafru,“ uvedla například Procházková jako argument pro práci pro legendární list. Ještě nepochopitelnější byla ale její další slova: „Asi těžko si někdo bude kupovat Lidové noviny, aby tam rozkrývaly jeho kauzy,“ řekla. Jelikož je Babiš jako majitel veřejnosti znám, jedná se podle ní do jisté míry o otevřenou hru.

No comment.

Vlastně ano: ještě se NÁHODOU potkali v době Majdanu v Kyjevě:

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Valecna-reporterka-Prochazkova-o-zameru-Rusu-ktery-jim-po-Krymu-nevysel-324408

Na úvod Procházková povyprávěla o své únorové návštěvě Kyjeva, kde vrcholily protesty proti dnes už bývalému prezidentovi Janukovyčovi. „Málokdo mi to věří, ale opravdu čistě náhodou jsem se 18. února na letišti potkala s Jaromírem Štětinou, a ten mě přesvědčil, ať se ubytujeme v hotelu Ukrajina,“ vzpomínala. Ten leží v centru Kyjeva přímo na Majdanu..

 „Všichni kolegové nás varovali, ať do hotelu Ukrajina nechodíme bydlet. Protože se jim zdá, že tam budeme omezení v pohybu, že hotel bude obklíčen a nebudeme z něj moci vyjít,“ sdělila.

Střelba a mrtví v okolí hotelu Ukrajina

Takže se všichni odstěhovali mimo centrum, a v hotelu zůstali jen dva novináři – Procházková a Štětina. Staří známí, kteří v devadesátých letech v době čečenské války založili agenturu Epicentrum. I když v současnosti se Štětina věnuje politice…

http://forum24.cz/proc-zeman-a-babis-hraji-v-tak-tesne-souhre-bez-obnovy-ruske-moci-by-zde-nebyli/

Proč Zeman a Babiš hrají v tak těsné souhře? Bez obnovy ruské moci by zde nebyli

Spojenectví Miloše Zemana a Andreje Babiše je symbolem této doby. Náklonost Zemana k Moskvě známe. Babišovu minulost známe také. Tak se ničemu nedivme. Jsou to bratři v triku.

Nemají se rádi. Na to jim chybí v hlavě příslušné orgány, jež produkují lásku, přátelství nebo loajalitu. Ale dobře vědí, jak se potřebují. Oba tu hrají na strunu likvidace liberální demokracie. Na strunu orientální moci putinovského střihu. A to je spojuje. Kromě těch skvělých společných akcí z minulosti, jako byla třeba nedokončená privatizace Unipetrolu, po níž se skokově zvedla akceschopnost Agrofertu. Aniž by to Andreje stálo jednu korunu. Přesně z takových akcí povstali oligarchové ve svaté Rusi…

Moskva je nemilosrdná. Její mocenský magnet pracuje jinak, než by si představoval Bohuslav Sobotka. Hodiny na věžích Kremlu bijou mnohem silněji, než si myslí český premiér.

Když Babiš padne, je to známka, že to tu Moskva ještě zcela nevlastní. Když to ale Babiš vyhraje, tak je tu vymalováno. Rusky se ale učit nemusíme. V dnešní KGB – FSB se mluví anglicky. Budeme mít krásnou možnost nechat se ponižovat od ruských agentů anglicky.

Jistě. Nemusíte věřit tomu, že madam Le Pen nebo pan Zeman mají zvláštní pravoslavné požehnání. Můžete si myslet, že se panu Babišovi mocensky daří jen tak díky jeho genialitě. Bez mocenského vzestupu Vladimíra Putina a návratu Ruské federace na výsluní moci by ale tito lidé neznamenali vůbec nic. Jejich mentalita by byla nepřijatelná. Jejich chování by bylo jen směšné.

.

http://forum24.cz/babis-rusko-a-panama-papers-sponzori-ano-s-tajnymi-vlastniky-a-podivnymi-vazbami/

Babiš, Rusko a Panama Papers: Sponzoři ANO s tajnými vlastníky a podivnými vazbami

Andrej Babiš ve své sms Davidu Kollerovi údajně napsal, že on Českou republiku na Východ rozhodně netáhne. A stejně kategoricky se vyjádřil ke kauze Panama Papers. On sám se na rozdíl od jiných českých miliardářů cítí naprosto čistý a transparentní – bohužel ale všechno nasvědčuje tomu, že nemluví pravdu. Při pohledu mezi sponzory hnutí ANO 2011 totiž nalezneme přinejmenším jednu off shore firmu registrovanou v Panamě a hned několik vazeb na Rusko a pochybné podnikání.

.

http://byznys.lidovky.cz/redaktori-ano-nema-moznost-ovlivnovat-clanky-v-mfd-a-idnesu-pqp-/media.aspx?c=A170504_151859_ln-media_pev

4. KVĚTNA 2017

Babiš selhal, ale nemá možnost ovlivňovat články v MfD a iDnes.cz, napsali redaktoři

Hnutí ANO Andreje Babiše nemá jakoukoli možnost skrytě ovlivňovat nebo manipulovat obsah článků v Mladé frontě Dnes nebo na iDnes.cz, uvedli redaktoři obou médií ve společném prohlášení zveřejněném na Twitteru…

Podle redaktorů selhal také Babiš, který se opakovaně vyjádřil, že se nebude snažit využít svého vlastnictví k ovlivnění obsahu médií skupiny Mafra. „Z nahrávek vyplývá, že v tomto bodě lhal,“ napsali v prohlášení, které zatím podepsalo 155 novinářů MfD a iDnes.cz.

Prohlášení novinářů MF DNES a iDNES.cz:

My, níže podepsaní, považujeme za nutné vyjádřit se k audionahrávkám nyní již bývalého komentátora MF DNES Marka Přibila pořízeným na schůzkách s ministrem financí a faktickým vlastníkem vydavatelství Mafra Andrejem Babišem.

Razantně se distancujeme od chování našeho kolegy, protože je neprofesionální a nemorální. Odmítáme, aby měl Andrej Babiš jakoukoliv možnost skrytě ovlivňovat nebo manipulovat obsah našich článků.

Regionální redakce MF DNES…

..Petra Procházková…

 Ejhle! Po 5 letech v Babišově redakci se dostavilo procitnutí :)

Je až dojemné sledovat, jak jemně česká média informuji o faktu, že Procházková 5 let makala na Babiše. Každého jiného trhají na cucky, ale svůj je svůj, že ano – účel tady světí prostředky, hlavně že je to proti Babišovi.  Jak taky jinak, když čisté svědomí je v této “sociální skupině” opravdu jen výjimkou. Jen jak jim potom věřit i to, co je pravda? Sami tak Babišovi i Zemanovi přihravají na smeč, když se ti obouvají do prolhaných novinářů.

http://forum24.cz/prohlaseni-petry-prochazkove-a-dalsich-novinaru-kteri-odchazeji-z-lidovych-novin-kvuli-manipulaci/

Prohlášení Petry Procházkové a dalších novinářů, kteří odcházejí z Lidových novin kvůli manipulaci  

” …Pozoruhodná je přitom skutečnost, že prakticky identicky stáhl tento text i server Parlamentnilisty.cz, který ho předtím s odkazem na Lidovky.cz zveřejnil…” (říká mimo jiné Procházková)

Pozoruhodná je přitom skutečnost, že prakticky identicky  i server Parlamentnilisty.cz  (pouze on) s odkazem na Lidovky.cz zveřejnil text Golise o mně.

https://echo24.cz/a/SCtEX/babis-posila-clanky-do-ln-to-je-treba-vyjasnit-pisi-odchazejici-redaktori

Babiš posílá články do LN? To je třeba vyjasnit, píší odcházející redaktoři

24. ZÁŘÍ 2018

Pnutí v Lidových novinách pokračuje. Poté, co tamější dlouholetá redaktorka Petra Procházková v pondělí ohlásila svůj odchod z deníku, se k její kritice vedení redakce v otevřeném dopisu připojili další dva novináři zahraniční redakce Lidových novin. Hlavním podnětem se pro ně měl stát text údajné zástupkyně humanitární organizace, který podporoval odmítavé stanovisko premiéra Andreje Babiše ve sporu o syrské sirotky. Signály, že Andrej Babiš chce zasahovat do chodu redakce, přišly však již krátce poté, co šéf ANO v roce 2013 před sněmovními volbami koupil vydavatelství Mafra a telefonoval redaktorovi LN…

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/petra-prochazkova-lidove-noviny-andrej-babis-syrie-uprchlici_1809241546_kro

‚Vedení mě nebylo schopno ochránit od vlivu premiéra.‘ Reportérka Procházková odchází z Lidových novin

Mameluk @TomKlicnik
 Petra Procházková se po pěti letech zázračně probrala z komatu a rozhodla se lépe uspořádat vlastní život…
Nejvíce se rozdováděli asi tady:

http://forum24.cz/z-lidovek-odchazeji-novinari-po-peti-letech-si-vsimli-ze-kryji-babisovu-propagandu/

Z Lidovek odcházejí novináři. Po pěti letech si všimli, že kryjí Babišovu propagandu

Petra Procházková je jedna z nejvýraznějších českých novinářek a byla u nás první, kdo přinášel původní zprávy o pravé podstatě Putinova režimu. O to více bylo frustrující, že právě ona se v Lidových novinách „zapomněla“ na plných pět let po převzetí tohoto kdysi klíčového českého listu politikem a oligarchou Andrejem Babišem. Mnoho lidí zde zakrývá skutečnost, že je to stejné, jako když se nechá v Rusku novinář zaměstnat v médiích Gazpromu.

Kdyby dostatečné množství relevantních novinářů odmítlo pro Babiše pracovat, naše země by neupadla do tak děsivého morálního úpadku. A novináři, kteří se na tomto úpadku žurnalistiky odmítli podílet již dávno, tu jsou.

V této souvislosti je tedy třeba si připomenout, co skutečně posledních pět let Lidové noviny dělají. Nezávislá žurnalistika to rozhodně není…Také nahrávky skupiny Šuman jasně ukázaly, že Mafra slouží výhradně jako médium pro zveřejňování kompromitujících materiálů…

Ale s některými velkými jmény, která jsou v Lidovkách a MF DNES dodnes, to nehnulo, a byla to Petra Procházková, kdo na začátku června v Událostech, komentářích na ČT24 obhajoval fakt, že v Lidovkách pracuje, slovy o tom, že se jedná o otevřenou hru, protože každý ví, že tyto noviny Babiš vlastní. Jistě. Lidové noviny se zcela otevřeně a transparentně chovaly jako špinavá žumpa a propagační médium politického hegemona, který potápí liberální demokracii v naší zemi. Otevřenější to už být snad nemohlo, a přesto u toho tolik lidí nedůstojně asistovalo.

http://forum24.cz/kapitoly-z-dejin-prostituce-devet-citatu-z-dila-istvana-leka-lidove-noviny-slouzi-babisovi-uz-pet-let/

“… Lidové noviny byly v posledních pěti letech propagační hlásnou troubou miliardáře, který se rozhodl dobýt politickou moc v naší zemi a zneužil k tomu všechno, co se dalo. Jejich šéfredaktor ze sebe udělal sluhu, který za peníze podkuřuje hegemonovi politické moci.

Každý, kdo se v Lidových novinách zúčastnil tohoto trapného divadla, by se měl stydět. A jestli odcházející tyto stupidity svého šéfredaktora nečetli, je to jen a pouze přitěžující okolnost. Jejich spoluzodpovědnost za poškození pravidel demokratické společnosti nelze zamést pod koberec.”

http://forum24.cz/analyza-a-dukazy-jak-se-mfd-a-ln-zmenily-po-babisove-vstupu-do-mafry/

“…oslavný článek Varianta vůdce LN (6. 9. 2014), který je tím nejodpornějším důkazem, že Babiš má jasnou vládu nad tím, co se v jeho médiích uveřejňuje…”

S mým zatčením v Čečensku to bylo ve skutečnosti takto (později pomluva týkající se toho z původního článku také zmizela)

http://www.helpaman.org/cz/2010/04/18/zatceni-v-cecensku-3/

Když Golise Velký šéf pověřil “novinařinou” na irozhlas.cz, v informaci o sobě uvedl mimo jiné  http://www.rozhlas.cz/lide/czp_web/_zprava/ondrej-golis–1631036

Ondřej Golis, redaktor

V rozhlase pracuji jako redaktor webového zpravodajství.  … jsem se postupně specializoval na krimi. Jako první jsem informoval o kauze Rusa Alexeje Torubarova, o detailech velkých korupčních případů exhejtmana Davida Ratha či bývalého ředitele Nemocnice Na Homolce Vladimíra Dbalého.

Ano, advokát Milan Hulík mne ke Golisovi poslal coby k důvěryhodnému novináři poté, co se tehdejší ministři Schwarzenberg a Kalousek snažili zamezit nelegální extradici ruského podnikatele Alexeje Torubarova. Veškeré informace měl ode mě, http://www.lidovky.cz/vladni-drama-na-letisti-kalousek-nechal-blokovat-ruske-letadlo-cisternou-1l2-/zpravy-domov.aspx?c=A130526_163020_ln_domov_mpr

Rozhodnutí Ústavního soudu o nezákonnosti vydání:

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/ustavni-soud-blazek-vydanim-torubarova-do-ruska-pochybil/r~15397c22fd0311e39e9f002590604f2e/

Ústavní soud: Blažek vydáním Torubarova do Ruska pochybil

 

a skandál to byl mezinárodní  

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/czechrepublic/10090013/Fuel-tanker-ordered-to-block-Russian-plane-from-taking-off-at-Czech-airport.html

http://www.radio.cz/en/section/news/constitutional-court-rules-torubarovs-extradition-was-wrong

 

Ústavní stížnost jsem kompletně napsala já, přestože je pod ní podepsán Hulík, který pouze – a ještě špatně – napsal její název. Ze zákona totiž ústavní stížnost může podávat pouze advokát, což nejsem. Zastupovala jsem A. Torubarovova v azylové záležitosti a vyřizovala i věci extradiční, jelikož slovutní advokáti přede mnou z těžce psychicky nemocné ženy Torubarova pouze bezvýsledně vytahali statisíce. Hulík nasliboval hory doly, a pak pokazil v Torubarovově případu před i po extradici, co se dalo. Ještě p.Torubarovovou zneužil k vyjádření, že jsem za 300 000 kč neudělala v podstatě nic, a údajně ji nutila prodat byt. Velký byt měla zatížený hypotékou, plakala, že ji nemá jak splácet a banka hrozí exekucí, proto jsem jí poradila, ať se dohodne s bankou o dobrovolném prodeji.

V případu Zuraba Nadiradzeho jsem nepřijala od nikoho ani korunu, přestože nemalé finanční náklady jsem s tím měla. Jeho nezákonné extradici jsme zabránili v posledních minutách před odletem do Gruzie, kdy se mi ve večerních hodinách dovolala jeho advokátka a já jsem se následně dovolala tehdejšímu ministru pro lidská práva Michaelu Kocábovi http://www.helpaman.org/cz/2010/08/27/zurab-nadiradze/  Tomu se podařilo odletu Nadiradzeho zabránit. Hulíkem citované jméno Aleksandra Kartsivadzeho jsem nikdy neslyšela, tudíž jsem o něm nemohla hovořit.

Překládala jsem Golisovi pro reportáže o případu A. Torubarovova dokumentaci z ruštiny, předávala veškerou informaci o věci Torubarova v dobré víře, že se dá ještě něco dělat. Dalo se, jenže pomohli úplně cizí lidé. Hulík – bývalý neúspěšný kandidát do Senátu za Babišovo ANO – se ukazoval pouze tam, kde byla mediální pozornost.

Nelegální vydání Torubarova se dá přirovnat k tomu, co zažil při opakovaném útěku z Ruska do Maďarska, kde ho zadrželi pohraničníci. Cesta opravdu nebyla zadarmo. Podrobnosti z pochopitelných důvodů vynechám.

http://www.lidovky.cz/rus-torubarov-kalousek-je-chlap-putina-se-neboji-f6j-/zpravy-domov.aspx?c=A130707_133635_ln_domov_jzl

Vydali jsme vázanou knihu “Metody (ne)mocných” http://helpaman.org/new/?p=3235, kterou jsem sestavila, organizovali a uhradili všechny náklady na organizaci kulatého stolu (kde byl Golis taky) http://helpaman.org/new/?p=4741. Zúčastnili se např. přední lidskoprávní aktivisté William Bourdon z Francie, a z Ruska

Světlana Gannuškinová 

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sv%C4%9Btlana_Gannu%C5%A1kinov%C3%A1

Grigory Pasko

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Kritik-Kremlu-Grigorij-Pasko-k-vrazde-Nemcova-Putin-nestrpi-ostre-a-chytre-protivniky-Rozhodne-za-tim-nestoji-Ukrajinci-364386

https://cpj.org/2016/09/russian-investigative-journalist-grigory-pasko-ass.php

Olga Romanovová

http://forum24.cz/jak-rusko-prislo-o-rozum-aneb-putin-vs-uriznute-ucho-a-sourek-pribity-k-dlazbe/

Válka proti opozici běžela na plné obrátky. Na prezidentův popud média vystupňovala už tak velmi intenzivní kampaň proti disentu, vrchovatě překračovala kvóty nenávisti a hladina jedu vystoupala na novou nebezpečnou úroveň.

Na podzim roku 2014 Kremlem řízená televize NTV odvysílala dvouhodinové programy, jež „jmenovaly a zostudily“ třicet prominentních osobností …

V době vysílání druhých „Přátel junty“ se NTV snížila až k výhrůžkám smrtí plných obscenit vůči známé opoziční novinářce Olze Romanovové, předsedkyni skupiny Rusko za mřížemi hájící práva vězňů. V říjnu roku 2014 dokument NTV obvinil Romanovovou, že zpronevěřila finanční dary poskytnuté skupině a převedla je na účet ukrajinského nacionalistického hnutí Pravý sektor.

Důkazy o jejím „kriminálním činu“ byly chatrné a Romanovová všechna nepodložená tvrzení popřela. Při „odhalení“ nicméně NTV odvysílala rozhovor s drsně vyhlížejícím bývalým vězněm Olegem Protasovem.

Ten řekl, co se stane, až se vězňové dovědí, že Romanovová „ukradla“ peníze určené na zlepšení jejich života pro ukrajinskou krajní pravici. „Je jedno, s kým jsi, je jedno, kdo (vypípnuté sprosté slovo), stejně si tě najdou a roznesou na kopytech,“ prohlásil Protasov výhrůžně do kamery.

„Tohle je poprvé, co státní televize odvysílala slib násilné pomsty vůči ruskému občanovi,“ napsal opoziční novinář Stanislav Kucher. „Při sledování Putinovy televize jsme zvyklí dívat se na lži, lživou propagandu a pohádky o ,fašistech‘,“ pravil Němcov. „Jsme zvyklí slýchat ,mír je válka‘ a ,pravda je lež‘. To, co odvysílala NTV, jsme však dosud nezažili.“

Melo být za podpisu ministra Blažka vydáno nezákonně dle mých informací několik osob. Nedošlo k tomu jen díky kampani, kterou jsem rozpoutala v souvislosti s vydáním A. Torubarova. Např. http://helpaman.org/new/?p=4004

Informace o tom jsme měli od stejného dne, kdy francouzští advokáti uvedený dopis napsali. Francois Ameli okamžitě přiletěl do Prahy, a ještě ve chvílích deportace A. Torubarova se snažil informovat o tom co nejvíce lidí ve světě. Den předtím ve státní svátek 1.května volal po naší prosbě ministr Schwarzenberg ministru Blažkovi, zda je pravda, že se připravuje extradice Torubarova, kterého převezli z brněnské vazební věznice do vydávací vazby v Ruzyni. Blažek to popřel.

Torubarova jsem po jeho útěku z Ruska vyzvedávala na Ukrajině,  později mě zadržela policie v blízkosti maďarsko-ukrajinské hranice i s několika dalšími, později za pomoc Torubarovovi odsouzenými lidmi. Následovalo mé opakované kontaktování a návštěvy UNHCR v Budapešti,  maďarského helsinského výboru, objíždění lidsko-právních aktivistů tam, v Rakousku i jinde. Atd. 300 000 kč na to nestačilo. Hulík se svým vyjádřením prostě mstil za to, že jsem o něm vlastní názor vyjadřovala veřejně.

Stejně nezodpovědně jako v případě Torubarova se Hulík zachoval v případu Petra Kušnierze, bývalého ředitele ROP Severozápad. Vzal ode mne desetitisíce (bez potvrzení) z mých vlastních peněz, a práci pro něj odfláknul. Dovolání dalšího obviněného v případě ROP Severozápad poslal soudu s faktickými chybami, přestože rovněž od něj inkasoval desetitisíce (bez potvrzení). Mimochodem: trávila jsem několik dní u postele velmi nemocné maminky ve Frýdku-Místku. Nutně bylo třeba vyřídit jednu konkrétní advokátskou záležitost v případě Kušnierze. Dohodla jsem se závazně  s Hulíkem, že přijedu ranním vlakem z Frýdku-Místku, sejdeme se u něj v kanceláři v určenou ranní dobu, abych se mohla ihned vrátit do Frýdku. Hulík měl zpoždění několik hodin, jak je to u něj zvykem. Často jsem byla svědkem toho, že si prostě vyřizoval na úkor i mnoho hodin čekajících klientů osobní záležitosti, které klidně mohly počkat. Nestihla jsem se vrátit, jak jsem měla v plánu, a maminka večer zemřela.

Náhodně jsem se  dostala k obsáhlé dokumentaci případu Kušnierze, a byla jsem šokovaná českou mafiánskou chobotnicí, která ho zorganizovala http://helpaman.org/new/?p=3272

“Shodou okolností” se kauzou Petra Kušnierze zabývá Golis (opakuji, jistě shodou okolností - dříve na lidovky.cz, nyní na irozhlas.cz https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/petr-kusnierz-soud-podminecne-propusteni-kauza-rop-severozapad_1809041730_ogo

Odkaz na zpracovaný materiál mnou a Janou R. (takto byla původně  jmenována v článku Golise, mimochodem Ridvanové jsem za čas strávený zpracováním analýzy ROPu SZ zaplatila) jsem rozeslala každému, kdo mohl o ROPu SZ jen zaslechnout – všem poslancům, senátorům, Úřadu vlády atd.atd… Proto nemohu souhlasit s níže uvedeným tvrzením

http://forum24.cz/babisova-pravda-jak-pracuji-deniky-mafra-pro-sveho-vydavatele/

Andrej Babiš kupoval Mafru v době, kdy o pravé podstatě jeho podnikání – spočívající v nepřátelském přebírání obchodních partnerů a v ovlivňování dotační politiky ve svůj prospěch – takřka nikdo nic nevěděl.

 

Ze spojené nádoby osob a organizací kolem soudního jednání ROPu SZ totiž bylo jasné, že

a) Kušnierz žádný úplatek ve třech případech, ze kterých byl obviněn, nevzal. To jsme jednoznačně dokázali vycházejíc i z  policejní a soudní dokumentace. Nehledě na to, co se v posledních měsících odehrávalo kolem jeho “spolupráce” s ÚOOZ. Metody Šlachtovy ÚOOZ a Šlachty osobně, Bradáčové a spol. v tomto případu by nezlomily snad jen Ježíše a několik dalších svatých. O “profesionálním” přístupu a nadlidských výkonech duševně víceúrovňových vyšetřovatelů ÚOOZ např. zde http://helpaman.org/new/?p=3317

b) Bratr soudkyně Elsnicové z případu ROP SZ Radim Holeček se stal posléze poslanem Parlamentu ČR, vyšetřovatel Fycýk z ÚOOZ byl povýšen (mohl vylítnout z kůže ohledně našeho zveřejnění – “co to jede na tom internetu?!”), státní zástupce Vladimír Jan jmenován Právníkem roku – cenu předávala Lenka Bradáčová, která se po procesu stala vrchní státní zástupkyní… Opět atd.atd…, jak je uvedeno na našich stránkách.

Ale NIKOHO jakoby nenapadlo, že v pozadí může stát budoucí protikorupční líder Babiš. Prostě zastavení dotací z Bruselu díky “kauze” ROP SZ, což se kladlo za vinu Kalouskovu min. financí (komu jinému), a posléze uvolnění miliardových dotačních toků za ministrování Babiše byla čistá náhoda…Aha. 

Stejně jako mediální výplody Bradáčové k případu (místo st.zástupce Jana), Ondráčky (ANO, toho, který se chtěl stát později  ministrem vnitra za Babišovo ANO, ale zůstal zhrzeným) a dalších z Transparency International, protikoručního fondu Janečka, Babišových spřátelených “novinářů” – protikorupčních bijců Shabu, Léka (dnes MAFRA) a dalších, včetně jeho dnešní úhlavní kritičky (před prozřením šéfredaktorky Babišovy MF Dnes) Sabiny Slonkové …

Neúsměvné odpovědi na mé emaily od Šlachty, Bradáčové, tehdejšího ředitele Nadačního fondu proti korupci Soukenky a dalších lze najít rovněž na našem webu.

Šlachta prý taky nebyl nadšen naší publikací “Šerifové z ÚOOZ & Divoký západ české justice” o tom, jak si vyrobil jeden z dalších svých mediálních případů s pomocí spřáteleného tisku

http://helpaman.org/new/?p=295 , http://helpaman.org/new/?p=3954

V březnu 2013 se stal Zeman prezidentem. Za pár týdnů nelegální extradice Torubarova, odsouzení Petra Kušnierze a smrt maminky – vše v jednom čase, kdy  jsem pochopila, že bít hlavou o zeď v tomhle státě už nedává smysl. Pokud jsme ji někdy dříve tou hlavou prorazili, teď už je hradba (pro)ruských agentů na českých úřadech tak pevná, že hlavní náplň mé práce – předevšímm pomoc ruským politickým utečencům – se dostala do uličky, ze které není východu. Rozhodla jsem se odjet z ČR. Obchodního ducha nemám, proto jsem v Albánii narazila. Balkán je sice hezký, lidé milí, ale odtud potud pro naivní jedince. Když jsem se rozhodla investovat do penzionu v nádherných albánských horách, kde se mnou na mé pozvání a mé náklady byla Ridvanová se synem, ona se rozhodla investovat taky. Obchodní partner se k nám nezachoval korektně, a přestože Ridvanová opakovaně Albánii navštívila, rozhodla se vymáhat ztracenou investici ne z něj, ale ze mě. Jakýmkoliv způsobem, takže Golis se hodil. Stejně tak se její lačnost hodila Hulíkovi, který sám nabídl investovat také menší částku a rovněž opakovaně Albánii navštívil. Nasliboval hory-doly ohledně tamního podnikání, a podvedl na celé čáře. Přestože Ridvanová Hulíka nesnášela, peníze nade vše…oba jen čekali, až se jim mým prostřednictvím a prací začne investice rozmnožovat. Přesně věděli, komu a na co peníze šly, že  jsem si z nich nenechala nic pro sebe. Sama jsem vložila mnohem více nejen peněz, ale i času a nervů. Částečně jsem pak investici od albánského obchodního partnera získala zpět, pomoc v tom jsem nabízela i Ridvanové.

Albánské noviny DITA věnovaly 3 stránky včetně titulní tomu, jak nás podvedl. O tom se Hulík, Ridvanová i další “zapomněli” zmínit.

Hulík si na své přišel jinak, sám dobře ví, o čem mluvím. Další citovaná v článku Vlasta Gergelová mě rovněž opakovaně v Albánii navtěvovala. Přivedla svého bratrance, autobusového dopravce, který měl zájem o trasu Praha-Tirana. Vlasta vložila do tohoto podnikání 3000 USD, její bratranec nasliboval, já jsem vložila vlastní peníze, běhala, zařizovala kancelář, reklamu, místo v centru pro parkování autobusu, partnery v turistických místech… a bratranec si to pak bez vysvětlení rozmyslel.

Dalším opravdu pěkným projektem bylo založení první profesionální hudební školy pro děti v Tiraně. Zase jsem málo přemýšlela nad balkánským způsobem podnikání, takže vinu za konečný neúspěch na nikoho kromě sebe nesvádím. Ale podvodné jednání lidí kolem mou ostudou rozhodně nebylo,  dlužna jsem nikomu, kdo se na provozu školy podílel včetně všech učitelů, nic nezůstala. S citovaným Buchmannem jsme měli vlastní dohodu o podnikání, které se bohužel nepodařilo. Riskovali jsme všichni, vina se svedla na mě.

Hulík v článku tvrdil, že neví o nikom, komu bych pomohla.
A.Torubarov je na svobodě nejen díky mně, samozřejmě. Díky mnoha statečným lidem, které jsem oslovila. A on k nim nepatří. Velmi dobře zná on i Golis (který o tom psal dva články) případ dagestánské běženky, které byl u nás odmítnut azyl, a kterou jsem si vzala k sobě do Albánie. A to poté, co mi jednou o půlnoci (to jí ještě nebylo 18 let), volala do Albánie z říčanského domu Hulíka, že už nechce žít a chce se zabít. Z Tirany jsem musela zorganizovat policii i sanitku, mimochodem přes Janu R. Rok u mě pak v Tiraně ta dívka bydlela, a humanitární azyl jsem jí zařídila tam. Nebudu se dále chvástat, kolika lidem jsem pomohla. Dost je o tom na helpaman.org, a Hulík si to studoval dost dlouho.

Článek  z Večerní Prahy jsem našla před odjezdem do Albánie v mamčině pozůstalosti. Dříve jsem o něm nevěděla. Nechala jsem ho s dalšími papíry u ženy Torubarova, u které jsem strávila několik dnů před svým odjezdem v plánech, jak dále pomoci jejímu muži. Ona článek předala později Hulíkovi, ten Golisovi. Týkal se r.94, kdy se mi manžel po rozvodu mstil, a žila jsem  dlouhodobě na Slovensku. Konkurenční pražský Expres tehdy uveřejnil článek o tom, jak mi manžel vyhrožoval střelnou zbraní a zásahovka ho odvezla do vazby (nabitou zbraň našli v mrazáku, tvrdil, že žádnou nemá a já jsem si vše vymyslela). On se pak dohodl se známým redaktorem Večerní Prahy, který uveřejnil nepravdivá fakta. I po tolika letech jsem chtěla od policie vysvětlení, proto jsem si nalezený článek nechala. Policie mne nestíhala, ze společného podnikání s bývalým manželem jsme měli jednu nezaplacenou fakturu u firmy Hedva, kterou jsem sama vyrovnala. Žádný leasing, v hotelu Olympic jsem rovněž dlužna nezůstala.

NIKDY jsem nepřeváděla z účtu nějaké advokátní kanceláře (proč není v Golisově článku  jmenována?) žádné peníze.

Golisův článek na objednávku k mé osobě je výplod bezskrupulozního člověka. 

 .

http://forum24.cz/babisuv-pristup-k-zivemu-spisu-beretta-je-skandal-prvni-kategorie/

Babišův přístup k živému spisu Beretta je skandál první kategorie

…Velmi závažné je porušení Babišova opakovaného slibu, že nebude zasahovat do dění v redakcích svých deníků. Nyní tato lež vyplula na povrch v té nepokleslejší podobě, jelikož úkoluje své redaktory, kdy mají jednotlivé kauzy proti konkurenci načasovat.

Vraťme se ke kauze Beretta, která sama o sobě vyvolává řadu otazníků, nehledě na její možnou trestněprávní rovinu. Akci loni v květnu spustil Šlachtův protimafiánský útvar společně s dozorující žalobkyní Lenkou Bradáčovou…

O napojení médií vlastněných Agrofertem na policejní zdroje, dodávající jim exkluzivní informace z kauzy Beretta, svědčí její medializace loni v říjnu v Lidových novinách, které citovaly obsáhlé pasáže ze spisu. Osvědčená dvojice investigativců ShabuKoutník zveřejnila analýzu Justiční chobotnice v roce 2016“ (26. 10. 2016), jednostranně vycházející z konstrukcí vyšetřovatelů…

Nejčerstvější a nejobsáhlejší únik ze živého spisu v kauze Beretta ovšem předvedl redaktor webu iRozhlas.cz Ondřej Golis (20. 4. 2017), který loni do Českého rozhlasu přešel spolu s dalšími kolegy v čele s Radkem Kedroněm z Babišova serveru Lidovky.cz. Přibilovy zdroje tedy zjevně měly i jiné odběratele.

Už nyní je nepochybné, že se veřejně provalil zájmový konglomerát oligarchy, jeho médií a jemu nakloněných policistů a státních zástupců. Je nejvyšší čas se k této situaci postavit čelem a vyvodit z ní odpovědnost na všech úrovních, jelikož představuje významné bezpečnostní riziko pro celou zemi.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-z-domova/kauza-bereta_1704200600_miz

Ondřej Golis 20. dubna 2017

Příběh kauzy Bereta: žalobkyně Máchová za jeden z úniků inkasovala až 23 tisíc, vyplývá z policejních dokumentů

Až dosud se na veřejnosti objevily jen střípky. Server iROZHLAS.cz však s pomocí policejních protokolů a klíčových výslechů zrekonstruoval kauzu, která otřásla policií. Případ úniků citlivých policejních informací Bereta (policisté uvádějí jen jedno T) se týká elitních kriminalistů i vrcholných pater státního zastupitelství. Zapleteni jsou však do něj i elitní advokáti či špičkoví manažeři. Podle kritiků takzvané policejní reorganizace způsobil případ dokonce pád Roberta Šlachty a jeho protimafiánského útvaru, který se po rozjetí kauzy Bereta sloučil s protikorupční policií do Národní centrály proti organizovanému zločinu…

Případ Savov

Máchová s Gáboríkem měli podle policie vynést informace do Velké Británie uprchlému miliardáři Františku Savovi. O jeho vydání usiluje česká justice kvůli obvinění ze stamilionových daňových úniků. „Dagmar Máchová ze sběrného spisu zjistila konkrétně informace k očekávané právní pomoci vyžádané v USA,“ jsou přesvědčeni detektivové. Do spisu kvůli Savovovi podle nich nahlédla nejpozději 27. 3. 2013 a opsala si údaje z dozorových prověrek k případu a ještě ten samý den je podle policie v podvečer u sebe doma předala Gáboríkovi.

Začátkem loňského roku se pak strhl poprask, když miliardářovi advokáti předložili soudu v Londýně dokumenty, k nimž se oficiálně neměli dostat. Jak u výslechu v kauze Bereta vypověděla státní zástupkyně Iva B., dozorující případ Savov, jednalo se právě o kopie ze dvou interních prověrek státního zastupitelství. „Byla to velmi nepříjemná situace, protože jednak Angličané chtěli vysvětlení a Nejvyšší státní zastupitelství žádalo odpověď, jak se tam dokumenty dostaly,“ prozradila státní zástupkyně u výslechu.

Server iROZHLAS.cz zajímalo, jak se k Savovovi dokumenty dostaly, jeho mediální zástupce Jan Hrubeš ale na zaslané otázky neodpověděl. „Považujeme za skandální, že veřejnoprávní Český rozhlas pokračuje v nepodložených spekulacích o spojení podnikatele Františka Savova s panem Gáboríkem a paní Máchovou, které se objevily v říjnu loňského roku v Lidových novinách, tehdy v deníku vlastněném Andrejem Babišem. Na druhou stranu není pokračování této dehonestační kampaně překvapením, pan redaktor Golis, stejně jako nový šéfredaktor zpravodajského webu ČRo Radek Kedroň, byli ještě donedávna zaměstnanci stejného vydavatelství na serveru Lidovky.cz a je zřejmé, že i nadále využívají k práci nelegálních úniků z vyšetřovacích spisů nebo jsou jimi stále účelově zásobeni,“ napsal Hrubeš.

Ani jeden ze zmíněných novinářů však v době, kdy pracovali na serveru Lidovky.cz, o Savovově případu v kauze Bereta nepsali. Sám Hrubeš loni tvrdil, že miliardář všechny předložené dokumenty získal legální cestou.

http://echo24.cz/a/wJBKK/unik-od-zalobcu-savov-ma-dokumenty-ktere-mit-nema-potvrdila-bradacova

Únik od žalobců? Savov má dokumenty, které mít nemá, potvrdila Bradáčová

·.

Dříve jsem se zabývala mimo jiné případem čečenského uprchlíka (souvislosti bohužel ne všem pochopitelné)

http://www.helpaman.org/cz/2012/01/18/pane-ministre-proc-neni-dosud-ve-veci-azylu-p-atsaeva-rozhodnuto/

Viktor Fainberg: Pane ministře, proč není dosud ve věci azylu p. Atsaeva rozhodnuto?

Otevřený dopis ministrovi vnitra p. Janu Kubicemu

http://www.helpaman.org/cz/2011/03/26/blisty-cz-2/

Odseděl v pankrácké vazbě v té době maximální možnou dobu pro extradiční vazbu 2,5 roku na základě dopisu bývalého velvyslance v Rusku Kostelky. Pak ho museli s obrovským vztekem pustit. Ministerstvo vnitra potom iniciovalo změnu v trestním zákoníku, dle které je již dnes délka extradiční vazby neomezená. Jako třeba na Slovensku v případech, kterými jsem se také zabývala – dva čečenští žadatelé o azyl tam proseděli v extradiční vazbě téměř 10 let… pouze na základě obvinění Rusů z “terorismu”. O žádné teroristy se nejednalo, ti sedí v Kremlu

http://www.helpaman.org/cz/2011/04/25/o-dvou-veznenych-cecencich-na-slovensku/

http://helpaman.org/new/?p=7720 , http://helpaman.org/new/?p=7737

http://www.helpaman.org/cz/2011/03/26/dopis-radicove-sme/

Čí je Kostelka, je v podstatě jasné z tohoto:

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Ten-rozhovor-Emmy-Smetany-s-Kusturicou-General-mluvil-o-utoku-v-Rusku-ale-neco-si-zkratka-nemohl-odpustit-482472

Nepřispěl ke spekulacím ten precedens v minulosti, kdy se v roce 1999 hovořilo o tom, že ruské tajné složky způsobily teroristický útok na činžovní domy a že autor tvrzení, bývalý zpravodajský důstojník Alexandr Litviněnko, byl poté otráven poloniem? Podle britských právníků není pochyb o přímém zapojení Ruska do jeho vraždy.

.. exministr obrany a bývalý velvyslanec Česka v Ruské federaci Miroslav Kostelka:

“To všechno jsou opět spekulace. To je stejné jako tvrzení o zničení dvojčat ve Spojených státech, že to udělala CIA. Na tyhle spekulace a konspirační teorie já nevěřím.”

https://en.wikipedia.org/wiki/Poisoning_of_Alexander_Litvinenko

In January 2016, a UK public inquiry, headed by Sir Robert Owen, found that Andrey Lugovoy and Dmitry Kovtun were responsible for the poisoning of Litvinenko. The inquiry also found that there was a strong probability that Lugovoy and Kovtun were acting under the direction of the FSB, and that their actions were probably approved by both Nikolai Patrushev, Director of the FSB, and President Vladimir Putin.

V lednu 2016 ve Velké Británii  zjistilo veřejné šetření vedené sirem Robertem Owenem, že za otravu Litviněnka jsou odpovědní Andrey Lugovoy a Dmitrij Kovtun. Šetření také zjistilo, že existuje silná pravděpodobnost, že Lugovoy a Kovtun jednali pod vedením FSB a že jejich činy byly pravděpodobně schváleny jak Nikolajem Patruševem, ředitelem FSB, tak prezidentem Vladimírem Putinem.

V této souvislosti: o odsouzení Torubarova měl eminentní zájem poslanec ruské Státní dumy Lugovoj, dle britského soudu vrah Litviněnka  http://helpaman.org/new/?p=5889

Vážený Alexandre Nikolajeviči!

Ke mně coby k poslanci Státní dumy Federálního shromáždění RF se obrátila občanka Levčenko Galina Pavlovna, adresa Volgograd…

… Dle názoru oznamovatelky  vyšetřovatelé Vyšetřovacího oddělení vnitřních věcí Centrálního rajonu Volgogradu , kteří trestní věc vyšetřují, prakticky nic nedělají a nevyvíjejí žádnou procesuální činnost.

Kromě toho, dle informace postoupené od G.P.Levčenko, nehledě na pravomocné soudní rozhodnutí  ohledně vymáhání peněžních prostředků od Torubarova, Služba soudních exekutorů Centrálního rajonu Volgogradu nepřijímá žádná opatření.

Vzhledem k výše uvedenému Vás žádám prověřit informaci, předloženou G.P.Levčenko, a v případě potvrzení faktů uvedených v oznámení přijmout odpovídající míry dle zákonů Ruské federace.

S úctou,

A.K.Lugovoi

https://www.pressreader.com/uk/the-daily-telegraph/20160321/282041916250577

Dissident has Litvinenko “hitman” on his tail

 

V případu A. Acajeva nabídla pomoc Ridvanová – viz. odkaz výše, která mne oslovila na jedné demonstraci u Úřadu vlády. Přispěvatelka Britských listů a spolupracovnice maniakálního putinoida – jakobynovináře Štěpána Kotrby, jakož i bývalého Zemanova kámoše a ministra zahraničí Kavana, se kterým navštívila i Gazu. Tehdy jsem to brala tak, že chybami se člověk učí. Dnes už mám o absolventech pražské Vysoké školy mezinárodních a veřejných vztahů, ke kterým patří i Jana R., konkrétní  představu. Jak by taky ne, když se vymýváním mozků zabývají “politologové” jako např. Ridvanové vzor Ilona Švihlíková  http://www.primat.cz/vsmvvp-vsmvvp/ucitele/ilona-svihlikova/57768

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Docentka-Svihlikova-Chteli-jste-privest-Rusko-k-bankrotu-nastal-opak-Dolar-je-valcovan-rublem-370857

Docentka Švihlíková: Chtěli jste přivést Rusko k bankrotu, nastal opak. Dolar je válcován rublem

http://www.rozhlas.cz/dvojka/jaktovidi/_zprava/ilona-svihlikova-neni-v-nasem-zajmu-mit-izolovane-rusko–1357982

Ilona Švihlíková: Není v našem zájmu mít izolované Rusko!

https://www.kosmas.cz/knihy/201975/rusko-vcera-dnes-a-zitra/

Rusko včera, dnes a zítra

Mojmír Grygar, Oskar Krejčí, Lenka Procházková, Michal Reiman, Marek Řezanka, Tereza Spencerová, Ilona Švihlíková, Radim Valenčík, Petr Žantovský

Nakladatel:  Čas 2014

Anotace

Jaké bylo, je a bude Rusko? Co je to vůbec za zvláštní fenomén – kulturní, ekonomický, geopolitický – a máme vůbec nějakou šanci porozumět všem jeho zvláštnostem? Proč se při pohledu na Rusko tak často díváme s obavami, předsudky, historickými analogiemi, které už ztratily svou aktuálnost?…

nebo Oskar Krejčí

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zakomplexovana-verejnopravni-media-siri-strach-z-Ciny-Fanatismus-hlasaji-polopravdy-Oskar-Krejci-to-uvadi-na-pravou-miru-487681

Zakomplexovaná veřejnoprávní média šíří strach z Číny. Fanatismus, hlásají polopravdy. Oskar Krejčí to uvádí na pravou míru

14. 5. 2017

Politolog Oskar Krejčí se zamýšlí nad projektem nové čínské hedvábné stezky a oceňuje, že prezident Miloš Zeman chápe význam tohoto projektu. Naproti tomu nemá pochopení pro to, jak se v této věci chová ministr zahraničí Lubomír Zaorálek (ČSSD), který neodletěl do Číny kvůli vládní krizi. Krejčí stejně tak nechápe, proč se česká média vyjadřují o Číně tak, jak se podle jeho názoru vyjadřují – tedy kriticky.

… Lidé, kteří se obávají vlivu čínských komunistů ve světě to ale tak nevidí. Krejčí jejich strach odmítá. „Jsou to hlavně veřejnoprávní média, která svými ideologickými komplexy šíří strach ze spolupráce s Čínou. Čína dnes staví jadernou elektrárnu ve Velké Británii. Kolik fám o bezpečnostním riziku a o Tibetu uslyšíme, když se čínské firmy přihlásí k dostavbě jaderné elektrárny u nás!?” ptá se.

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Proti-Rusku-se-hodi-jakykoliv-nesmysl-Oskar-Krejci-rozebral-ty-nejvypecenejsi-476157

19. 2. 2017

Politolog Oskar Krejčí si v rozhovoru pro První zprávy.cz všímá další vlny křiku proti Rusku. Neexistuje prý nesmysl, který by nebyla ochotna do omrzení opakovat mainstreamová média, jen když je to alespoň trochu protiruské nebo protičínské, shrnuje.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Oskar_Krej%C4%8D%C3%AD

Podle Ministerstva vnitra ČR je evidován v seznamu spolupracovníků Státní bezpečnosti v celé řadě kategorií[1] pod krycími jmény Oskar a Kaláb od roku 1975. Krejčí spolupracoval s 11. oddělením II. správy StB (zaměřena na mládež, vědu, školství a kulturu) a s X. správou StB (zaměřena na boj proti vnitřnímu nepříteli) jakožto důvěrník, agent a jako rezident, tedy zvláště spolehlivý a prověřený tajný spolupracovník, jenž organizoval práci dalších agentů, kteří mu byli svěřeni, a předával výsledky jejich činnosti.[2]

 

http://neovlivni.cz/pasovani-zbrani-v-rezii-statu-dedictvi-z-ery-premiera-milose-zemana/

Byl podzim 2002 a policie už několik měsíců stíhala Karla Srbu za přípravu mé vraždy. Souběžně ale kriminalisté vyšetřovali cinklé zakázky na ministerstvu zahraničí z éry Jana Kavana, Srbova úřednického šéfa. Když policejní důstojník dorazil do Černínského paláce, čekalo ho překvapení.

„V Amsterodamu úřady otevřely kontejner, nezdály se jim průvodní dokumenty. Ten kontejner byl nacpaný zbraněmi. Bohužel – byl náš,“ sdělil policistovi jeho kolega z diplomacie, který s ním řešil zakázky.

Kontejner skutečně podle deklarací odbavilo ministerstvo zahraničních věcí, podle přiložených dokumentů měl obsahovat věci na rekonstrukci jedné z českých ambasád v Africe. …

Už tehdy před lety jsme totiž s Jirkou Kubíkem vypátrali, že Jan Kavan si nechal do ministerského úřadu nasadit nezvykle vysoký počet agentů či příslušníků vojenské špionáže. Jedním z nich byl i Karel Srba, který měl mimo jiné za úkol dostávat další špiony pod diplomatickým krytím na zahraniční ambasády.

Kromě toho však Srba a jeho vojenští kamarádi začali postupně ovládat systém veřejných zakázek na ministerstvu, opanovali řadu velvyslanectví v zahraničí a chovali se tak, jako by jim Černínský palác patřil. …

A Srba je měl na nejvyšších místech. Ke Kavanovi ho přivedl tehdejší nejbližší Zemanův spolupracovník a bývalý komunistický aparátčík Miroslav Šlouf…

…tehdejší ministr obrany Jaroslav Tvrdík, pod kterého vojenští špioni spadali. „Omlouvám se, ale nemám žádný důvod se vracet k tehdejším časům,“ napsal mi.

Komise se zatím nesešla, ale premiér Bohuslav Sobotka už se stačil přidat k těm, kteří chtějí případ nechat spát. „Obrátil jsem se na příslušné resorty a instituce s žádostí o jejich stanoviska. Na jejich základě Vám sděluji, že není v tuto chvíli možné podat k vyšetřování případu žádné další informace,“ napsal Sobotka poslankyni Černochové…

Vylhanou reportáž o mě natočil Jiří Hynek před pár lety na Nově, zahučela v neděli večer v hlavních zprávách – údajně jsem měla obrat ingušský dětský soubor o kapesné. Soubor, který jem pozvala na pět týdnů na foklórní festivaly k nám, do Německa a Belgie, zařizovala jsem ubytování, jídlo, víza… vše.

Sponzorem souboru byl advokát a opoziční protiputinovský novinář Mogamed Jevlojev, který s dětmi také – původně na dva dny – přijel do ČR. Zůstal pak s námi několik týdnů, protože bývalý ingušský prezident generál FSB Zjazikov (strýc Ibragima Zjazikova, bývalého manžele Petra Procházkové) vyhlásil odměnu 100 000 USD za jeho vraždu. Nalepilo se tehdy v ČR  na nás několik osob/aut, až se Mogamed rozhodl v tajnosti odjet, aby neriskoval životy dětí ze souboru. Předtím mne požádal, abych od dětí posbírala kapesné, že jim vše po příletu do Moskvy dá na letišti. Nechtěl, aby utráceli peníze, které jim dali mnohdy nemajetní rodiče, a sám jim dal každému stejný obnos z vlastních peněz. Pár hodin po jeho tajném odjezdu se na mne vrhl štáb TV Nova s Jiřím Hynkem. Zaslán byl bezpochyby Mogamedem Torievem (a jeho dalšími ruskými kumpány žijícími v ČR, kteří se na naši skupinu snažili nalepit a byli rozzuření, že jim Jevlojev zmizel), který předtím s rodinou u nás dostal azyl během 3 měsíců – neuvěřitelný výkon našich migračních úředníků. Údajně byl pronásledován v Rusku ze strany FSB. Za mého pobytu na Severním Kavkaze ale pracoval se skupinou zahraničních i ruských pracovníků OSN, kam se bez souhlasu FSB nedostal nikdo… Toriev se pak na doporučení Andreje Babického (viz. výše v souvislosti s Procházkovou) stal redaktorem Svobodné Evropy.

37-letého novináře Mogameda Jevlojeva několik týdnů po návratu z ČR zavraždil v policejním autě šéf ochrany prezidenta Zjazikova výstřelem do spánku. Jeho tělo pohodili nedaleko nemocnice v Nazrani

https://en.wikipedia.org/wiki/Magomed_Yevloyev

Zeman navrhoval Putinovi v Číně likvidovat novináře. Howk.

Týden před smrtí mi Mogamed Jevlojev zavolal a řekl: měla jsi pravdu, Toriev je pořádný hajzl.

Jenže takoví lidé u nás dostávají azyl bez problémů. V případech těch, kteří ho opravdu potřebují, ničí naši úředníci cizí životy nezákonně a beztrestně tak, jak o tom píšeme v naší knize “Konec uprchlíkům v Čechách aneb praktiky dr. Goebbelse”  http://helpaman.org/new/?p=291

Ve stejném duchu se o pochybení Policie ČR a Odboru azylové a migrační politiky MV vyjádřil opakovaně i ombudsman Varvařovský

http://helpaman.org/new/?p=190

Vysvětlení a omluva vedoucího souboru Sunža už Hynka ani Novu nezajímala

http://www.helpaman.org/cz/2009/11/17/sunza-v-evrope/

http://helpaman.org/new/?p=374

 .

http://forum24.cz/prerod-redaktora-jiriho-hynka-z-babisova-kritika-v-jeho-pomocnika/

Přerod redaktora Jiřího Hynka z Babišova kritika v jeho pomocníka

Hynkův brutální únik informací

Klíčovou roli však Hynek sehrál s bývalým detektivem ostravské expozitury ÚOOZ Jiřím Komárkem, blízkým Šlachtovým spolupracovníkem. V jeho reportáži (20. 6. 2016) Komárek vypustil do éteru třaskavou dezinformaci, očerňující Tomáše Tuhého. „Pan policejní prezident je osobou podezřelou z brutálního úniku informací v rámci objasňování hospodářské trestné činnosti ve stamilionových částkách.“

Komárek si za tento výpad vysloužil trestní oznámení. Dnes už je známo, že se tato účelová lež ze zmanipulovaného spisu policejní inspekce nepotvrdila.

…Eskapády bez vyvození odpovědnosti

Jiří Hynek, který se v České televizi specializuje na politické a ekonomické kauzy, se takto jednostranně neprezentoval poprvé. Tu a tam se veřejně chlubí, že má přístup k nelegálně vyneseným živým policejním spisům. Svých kontaktů nezřídka využívá k vypouštění jednosměrných informací výměnou za exkluzivitu, která spočívá v účasti jeho štábu na mediálních divadlech policejních monstrakcí, které ovšem zpravidla s odstupem času nepřinášejí konkrétní výsledky. O jeho úzkém napojení zejména na bývalý Šlachtův útvar si přitom štěbetají vrabci na střeše i v samotné televizi.

…Tady jde ovšem odpovědnost za vedením zpravodajství České televize v čele se Zdeňkem Šámalem a Petrem Mrzenou, kteří ponechávají Hynkovy eskapády bez povšimnutí. O jejich netečném přístupu ostatně svědčí i skutečnost, že Události, hlavní večerní zprávy České televize s milionovou sledovaností, často ignorují investigativní práci Reportérů ČT, což se ještě před několika lety nestávalo.

http://forum24.cz/zeman-pouziva-pri-sve-obrane-babise-demagogii-a-hrozi-mu-ustavni-zaloba/

TV NOVA dává přednost zmrzlým včelám před budoucností státu a demoralizace lidí i v dalších českých médiích je prostě příliš veliká. Babišismus tedy strach a prospěchářství a také odchod zahraničních vydavatelů zcela rozložily morálku řady českých médií.

Další zajímavou zkušenost jsme měli s advokátem Prchalem

https://www.novinky.cz/domaci/359263-krnacove-radi-advokat-prchal.html

Krnáčové radí advokát Prchal

Jedním z nejbližších neformálních spolupracovníků pražské primátorky Adriany Krnáčové (ANO) je advokát Petr Prchal, který je od července 2013 zmocněncem pražského dopravního podniku (DPP) pro kauzy popsané dnešním senátorem za zelené a piráty Václavem Láskou. Účtuje si podle smluv 2900 korun na hodinu a podle informací Práva tam inkasoval od konce roku 2013 do září 2014 celkem 4,6 miliónu korun.

Krnáčová nepopřela, že Prchala angažovala. „S panem magistrem Petrem Prchalem jsem pracovala ještě v Transparency International. Pracoval pro nás jako advokát,“ řekla.

Jaká je jeho oficiální role? „Je to můj poradce právní a je to specialista na trestní právo,“ uvedla Krnáčová. Prchal podle ní čte snad všechny materiály, než je projedná městská rada, a neváhá ani radit kolegům Krnáčové, když to potřebují. Podle informací Práva za ni dokonce vystupuje na různých jednáních.

Rittigovy kauzy

Z Transparency International je Prchal pryč pět let, má vlastní advokátní kancelář, v níž koncipientku dělávala Katarína Kožiaková Oboňová, právnička Ivo Rittiga. Z Transparency International odešla s Prchalem.

Právě v Rittigových kauzách dopravní podnik nyní zastupuje Prchal. Jde o čtyři známé kauzy, v některých padla obvinění a podle dostupných informací se chystají obžaloby.

 

http://helpaman.org/new/?p=8115

…Ve zveřejněném článku na Parlamentních listech byl zmíněn i další fakt: advokát (Petr Prchal) slíbil p. Kašibadzemu podat ústavní stížnost proti rozhodnutí Vrchního soudu v Praze o přípustnosti vydání. Prchalův známý Sergey Ipatov za to přijal 2 000 dolarů od ženy p. Kašibadzeho. Ipatova doporučil v pankrácké věznici p. Kašibadzemu Igor Efremushkin, tehdy pomocný duchovní v pravoslavném chrámu v Berouně. Dnes tamtéž, jen už „duchovní správce“. Před cca 3 lety dle jeho vlastních slov ještě důstojník ruské armády.

Peníze od ženy p. Kašibadzeho Ipatov dostal, advokát Prchal do vazby na Pankrác k p. Kašibadzemu také přišel. Ústavní stížnost v řádné lhůtě 60 dní ale nepodal, přestože tvrdil, že ji zaslal v poslední den lhůty, tedy 9.1.2012…

Hana Demeterová 21.5.2017

Vše výše i dále uvedené jsme napsala s uvedeným datem.

O rok později už můžu doplnit: nikdo nevyšetřoval napadení na mě v Praze v létě 2012, ani údajný pokus o sebevraždu v Tiraně na podzim 2016. Nevím o řádném prošetření VŠECH okolností, doprovázejících smrt velvyslankyně Fialkové v Tiraně v létě 2011.

Ale vím, že jsem se svěřila tomu nesprávnému člověku s tím, co se mnohem později objevilo v tisku. A jak taky o pár měsíců nejen tisk k celé věci ztichl, a to doslova:

https://www.novinky.cz/domaci/442132-policie-proveruje-miliony-eur-z-cez-lobbistovi-z-albanie-bude-vyslychat-i-schmalze.html

Policie prověřuje milióny eur z ČEZ lobbistovi z Albánie. 

Bude vyslýchat i Schmalze

Česká policie se zabývá tím, proč energetická společnost ČEZ v roce 2009 za éry generálního ředitele Martina Romana poslala do Albánie ve dvou transakcích celkem sedm miliónů eur (nyní asi 184 miliónů Kč) na soukromý účet kosovského lobbisty Nueho Kalaje. Albánské úřady mají podezření, že mohlo jít o peníze použité na úplatky pro tamní politiky a úředníky v době krátce poté, co ČEZ ovládl albánského distributora energie. Píše to dnešní Mladá fronta Dnes (MfD).

středa 28. června 2017, 13:27

NovinkyČTK

V té době byl ředitelem útvaru fúzí a akvizic společnosti ČEZ Vladimír Schmalz, který z firmy odešel v roce 2011. Nový generální ředitel ČEZ Daniel Beneš jeho úsek zrušil. Schmalze teď čeká policejní výslech.

Vyšetřování parlamentu

„Policie se na nás obrátila s dotazem ohledně této osm let staré bankovní transakce. S ohledem na fakt, že záležitost je v šetření, detaily nemůžeme blíže komentovat. Nicméně jako vždy poskytujeme plnou součinnost,“ řekl deníku mluvčí ČEZ Ladislav Kříž. Okolnosti, za jakých ČEZ v roce 2009 získal za 102 miliónů eur 76 procent v distribuční společnosti později přejmenované na CEZ Shpërndarje, zkoumá vyšetřovací komise albánského parlamentu.

Případ se do Česka dostal díky zjištění albánského finančního zpravodajství, které na transakci ČEZ narazilo. Poznatky předalo svým českým kolegům z Finančního analytického útvaru, kteří podali trestní oznámení, píše MfD. Vyšetřování v Albánii začalo poté, co v roce 2013 dlouholetý premiér a dříve prezident Sali Berisha prohrál volby. Prověřit privatizaci distributora energie se rozhodla nová vláda.

Vazby na premiéra

Lobbista Nue Kalaj tvrdí, že české společnosti připravoval půdu pro potřebná jednání. Albánskému serveru Panorama Kalaj řekl, že pro ČEZ pracoval „na základě smluvních a právních vztahů“. Podle albánských médií se Kalaj velmi dobře znal se synem premiéra Berishy, lobbista sám ale vazby na šéfa vlády a jeho syna popírá. Sedm miliónů eur od firmy ČEZ dostal na účet v době, kdy už jako ekonomický poradce nepracoval, a vybral je v hotovosti, píše MfD.

ČEZ se z Albánie stáhl v roce 2014 poté, co uzavřel s Albánií dohodu o narovnání, podle které získá zpět do roku 2018 v ročních splátkách 100 miliónů eur. Dohoda uzavřela spor, který v lednu 2013 spustilo odebrání licence firmě CEZ Shpërndarje s odůvodněním, že podnik nezajistil dovoz elektřiny a neinvestoval do albánské rozvodné sítě. ČEZ pak zahájil mezinárodní arbitráž a požadoval náhradu škody za to, že nebyla ochráněna jeho investice. ČR byla kvůli sporu připravena zablokovat Albánii přidělení statusu kandidátské země EU.

·

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/prehled-tisku-cez-zapleteny-do-korupce-v-albanii-i-detska-nahota-za-krabicku_1711070652_haf

Praha 

Úterní tisk se věnuje například zapletení českého energetického gigantu do největšího korupčního skandálu v dějinách Albánie…

Mladá fronta Dnes

Albánská prokuratura navrhla zastavit prověřování českého ČEZu. Energetický gigant se tam zapletl do největšího korupčního skandálu v dějinách této balkánské země. Jak zjistila Mladá fronta Dnes, zastavení případu nařídil sám prokurátor.

Teď už jen zbývá, aby jeho návrh potvrdil soud, a spisy skončí v archivu. To zároveň snižuje šanci, že se něčeho doberou vyšetřovatelé Česku.

Prokuratura v Tiraně několik měsíců zkoumala, proč ČEZ v roce 2009 poslal 184 miliony korun Kosovanovi Nue Kalajovi. Bylo to jen krátce poté, co firma získala v privatizaci většinový podíl v albánské rozvodné síti.

Poslanecká komise v Tiraně, která se privatizací zabývala, se na státní zástupce obrátila s podezřením, že peníze od ČEZu mohly sloužit jako úplatky pro tamní úředníky a politiky. A podezřelý byl už samotný Kalaj – ČEZ ho vedl jako poradce. Byl to ale řidič a bodyguard. Byl však v úzkém kontaktu s rodinou tehdejšího albánského premiéra Saliho Berishy. Právě za jeho vlády ČEZ energetickou síť získal.

Podle Mladé fronty Dnes je pozoruhodné, že tiranská prokuratura zřejmě doteď Kalaje nevyslechla. A i když by v Albánii případ skončil takzvaně u „ledu”, v České republice vyšetřování stále pokračuje.

Ovšem odložení případu v Albánii by proces u nás značně zkomplikovalo. České úřady by pak jen stěží mohly vyšetřovat korupci, tedy takzvaný zdrojový trestný čin, ze kterého pocházejí nelegální peníze. Nově by jim zbylo „jen” prověřování, zda vedení ČEZ platbami Kalajovi polostátní firmu nepoškodilo.

 

O všem (a je toho mnohem více než zde) už jsem vypověděla na spolehlivém místě mimo ČR.

Vlastně jsem ještě nedopadla (doslova) až tak špatně:

·

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/90903/detska-pornografie-ucel-sveti-prostredky-anebo-rozhoduji-zajmy-lenky-bradacove.html 

·

Dětská pornografie: Účel světí prostředky anebo Rozhodují zájmy Lenky Bradáčové

·

Dušan Šrámek 2. listopadu 2018 14:00
·

Vrchní státní zástupkyně v Praze Lenka Bradáčová.

Vrchní státní zástupkyně v Praze Lenka Bradáčová.

 • foto:  František Vlček / Mafra / Profimedia.cz

Minulý týden proběhlo další stání v kauze, v níž se domáhá bývalý exmanažer Ředitelství silnic a dálnic Michal Hala odškodnění ve výši 44 miliónů korun za nezákonné stíhání v kauze údajného držení dětské pornografie, kde byl pravomocně osvobozen.

U soudu mimo jiné vypovídal někdejší hlavní vyšetřovatel případů kolem ŘSD Rostislav Kotrč. Případ označil za podivný. Konkrétně uvedl, že státní zástupkyně mu zabránila věc držení dětské pornografie vyloučit a postoupit jinému útvaru policie, a dokonce mu měla říci, že je to jediné, co na Halu mají.

Kotrč ve své výpovědi jako vůbec první, kdo se na kauze přímo podílel, veřejně připustil, že v případě sporného nálezu dětské pornografie na zastaralých disketách mohlo jít o podvrh. Přitom sám později čelil trestnímu stíhání, přičemž při domovní prohlídce se u něj jako na potvoru našlo také dětské porno.

Celý případ nalezeného porna u Haly byl podezřelý od samého počátku. U domovní prohlídky jako zázrakem nefungovala ani kamera, ani fotoaparáty a zajišťování dat se neúčastnili obhájci. Kopírování prováděl tentýž policista, který se v kauze nátlakem na svědkyni už jednou prokazatelně podílel na výrobě falešného důkazu proti Halovi.

I závěry soudního znalce zněly tak, že v případě zastaralých disket nelze s jistotou zjistit, kdy a kdo soubory na ně nahrál, přičemž tam byly i soubory datované v době, kdy byl Hala ve vazbě. Přestože Kotrč na možnost podstrčení zmanipulovaných důkazů poukazoval, GIBS, případně VSZ Praha jakožto dozorové státní zastupitelství všechna podání zametly pod koberec a úřad Lenky Bradáčové nechal případ dotáhnout až k soudu.

Jak rozdílný přístup oproti tomu, když byl z dětské pornografie obviněn jeden z majitelů společnosti Neograph, Vladimír Sitta mladší. V jeho případě neměla policie počítač vůbec v ruce a vyšetřovatel, který jej stíhal za tunelování firmy, pouze obdržel od protikorupční policie otisk disku, na kterém znalec zjistil fotografie znázorňující dětskou pornografii, jež navíc Sitta ve dvou případech rozeslal i e-mailem, a to dokonce se zcela nechutným slovním doprovodem ohledně sexuálních praktik nezletilých dívek. Jakákoli manipulace ze strany policie tak byla zcela vyloučena.

Ačkoli zde tedy důkazy byly daleko závažnější, Vrchní státní zastupitelství v Praze v lednu 2015 zasáhlo a zcela nezákonně a nestandardně svým pokynem Městskému státnímu zastupitelství v Praze zrušilo Sittovo trestní stíhání. Přestože VSZ ve věci nebylo ani dohledovým orgánem, protože se jednalo o příslušnost Obvodního státního zastupitelství pro Prahu 4.

Na základě tohoto pokynu MSZ v Praze následně usnesení o zahájení trestního stíhání Sitty zrušilo. Stalo se přesně to, co bylo předmětem halasné kritiky postupů někdejšího vedení státního zastupitelství ze strany současných šéfů, tedy zasahování do nezávislosti podřízených stupňů.

V čem je tedy onen zcela rozdílný přístup, jaký uplatňovalo pražské Vrchní státní zastupitelství u obou kauz? V tom, do jaké míry to poslouží zájmům Lenky Bradáčové. Případ Michala Haly měl být jednou z jejích výkladních skříní, případem, na němž chtěla demonstrovat, jak si úřad pod jejím vedením dokáže došlápnout na hospodářskou kriminalitu. K tomu se pak hodí cokoli včetně nastrčených důkazů a následné zametání policejních intrik pod koberec.

To případ Sitty je z jiného těsta. Je to chráněnec Andreje Babiše, nad nímž zase drží ochrannou ruku Bradáčová. Nyní má vystupovat jako svědek v případu údajného tunelování Dopravního podniku, další z vlajkových lodí pražského VSZ. Poté, co se pražskému „vrchňáku“ sesypala jako domeček z karet zpolitizovaná kauza Oleo Chemical i výše zmíněný Halův případ, zůstává neméně pofiderní případ DPP jediným, na němž si ještě může Bradáčová honit zásluhy.

Odsouzení Sitty za držení dětské pornografie by znedůvěryhodnilo již tak chabou konstrukci jejího chráněnce Adama Borguly, který oba případy dozoruje. Po takovém fiasku by nepochybně zesílilo oprávněné volání po jejím odchodu. Prostě, účel světí prostředky.

Autor je redaktorem webu Česká justice.

A už jen něco málo pro doplnění, bez ladu a skladu:

Např. Shabu a Léko byli z nejvíc “zasvěcených” v případu ROP Severozápad. Jistě jen náhodou v České pozici – novinách, které již tehdy měly víc než blízko k Babišovi :)

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A1_pozice

Česká pozice je internetový magazín, který v prosinci 2010 založil István Léko, bývalý šéfredaktor týdeníku Euro pod hlavičkou své společnosti Léko Media Group s.r.o. V roce 2014 se Česká pozice stala součástí deníku Lidové noviny a jeho zpravodajského serveru Lidovky.cz, které vydává akciová společnost MAFRA. To zahrnuje i tištěnou verzi, konkrétně vychází jako sobotní příloha Lidových novin.[3]

Zpravodajství se věnuje tématům jako politikabyznysekonomikaekologievědavzdělání a právo. Redakce analyzuje a komentuje události v České republice a v Evropské unii. Podle prvních šéfredaktorových vyjádření měl být provoz financován z jeho vlastních úvěrů, zajištěných neznámými ručiteli, o rok později ale už hovořil o sponzorech.[4] Konkrétně podnikatel Andrej Babiš podle svých slov přispíval na provoz České Pozice ročně 20 milióny korun.[5] V roce 2014 se Česká pozice stala součástí Lidových novin, které patří do mediální skupiny MAFRA, která je vlastněna Babišovým Agrofertem. István Léko byl již v prosinci 2013 Babišem dosazen na post šéfredaktora Lidových novin.[6]

·

http://forum24.cz/fatalni-selhani-protikorupcnich-iniciativ-babisovy-kauzy-je-nezajimaji/ 

http://forum24.cz/dotace-pro-fotbal-dalsi-zatah-lenky-bradacove-v-babisove-zajmu/

Problém podobných razií spočívá v tom, že probíhají podle podobného scénáře. Bombastická mediální akce, útržkovité úniky informací do médií, kterým poté nezbývá než spekulovat, a poté dlouho ticho. Typickým příkladem je Šlachtova olomoucká kauza Vidkun, která cílila i na bývalého hejtmana Jiřího Rozbořila (ČSSD). Výsledek vyšetřování je po roce a půl čistá nula.

V téže době, co se rozbíhá monstrakce s fotbalovými dotacemi, policie požádala sněmovnu o vydání poslanců Josefa Novotného (ČSSD), bývalého hejtmana Karlovarského kraje, a Jaroslava Borky (KSČM). Pravděpodobně kvůli dotační kauze ROP Severozápad, kterou má pod palcem rovněž Lenka Bradáčová.

Možná by oba případy nebudily žádné otazníky, pokud by současně zvláštním způsobem nehibernovaly kauzy spojované s Andrejem Babišem. Ať už jde o podezření z dotačního podvodu Čapí hnízdo, stíhání dvou manažerů firmy Agrotec, nebo údajného sjednávání lepších obchodních smluv Agrofertu s bankami oplátkou za jejich výhodné obchodování se státem. Všechny „shodou okolností“ momentálně pod kontrolou Lenky Bradáčové.

Nelze v této souvislosti přehlédnout, že vysoce postavené figury v hierarchii státního zastupitelství, vrchní žalobci Lenka Bradáčová a Ivo Ištvan, se jednoznačně postavili po bok hnutí ANO v koaličním střetu o policejní reorganizaci ohrožujícím samotnou existenci vlády. Tento spor, který sjednotil politickou scénu proti hnutí ANO, využil Andrej Babiš v kampani před loňskými krajskými volbami.

Proto bude nezbytně nutné nazírat na veškeré aktivity obou vrchních státních zastupitelství v předvolebním období s největší obezřetností, zda ve skutečnosti nejde o další mediálně rozehrávaný zářez úzce profilovaného bezpečnostně-justičního aparátu v zájmu spřízněného šéfa hnutí ANO.

http://forum24.cz/filip-humplik-babisovo-lhani-je-koncem-nezavisle-zurnalistiky-v-cesku/

„Média jsem kupoval proto, aby psala pravdu,“ řekl Andrej Babiš v dubnu 2014. Teď víme, že tím myslel jen svou „pravdu“.

Nahrávka rozhovoru šéfa hnutí ANO s redaktorem MF Dnes Markem Přibilem totiž prokázala, že „své“ novináře úkoluje k diskreditaci politických rivalů…

Jako bývalý novinář to považuju za děsivé selhání nejen MF Dnes, ale české žurnalistiky jako celku. Jistě – Mf Dnes, Lidové noviny a další tiskoviny jsou Babišovým majetkem, a je tedy jen na něm, že zničil jejich hodnověrnost. ..

http://forum24.cz/novinari-konecne-zacali-mluvit-o-pomerech-u-babise-pry-je-to-projev-odvahy/

Pavel Šafr: Novináři konečně začali mluvit o poměrech u Babiše

Hráz mlčení se prolomila. Nahrávka, na níž Andrej Babiš probírá s reportérem MF DNES Markem Přibilem vhodné provedení a načasování mediálních útoků na jeho politické protivníky, odkryla poměry v babišovských médiích…

Existuje mnoho dokladů, že MF DNES i Lidové noviny jsou zcela zneužity k soustavnému očerňování politických i ekonomických konkurentů Andreje Babiše.

http://forum24.cz/treti-nahravka-ukazuje-na-jasny-trestny-cin-babis-by-mel-rezignovat-a-odejit-z-politiky/

Andrej Babiš si nechává od svého zaměstnance-novináře předkládat výslechy z policejního vyšetřování, tzv. živé vyšetřovací spisy. Předání takových spisů a neoprávněná manipulace s nimi je trestným činem. …

Neboli: Náš románový hrdina Robert Šlachta, který se „nebojí vyšetřovat i politiky“, škemrá u Andreje Babiše o místo policejního prezidenta. Tím se dobře ukazuje, jak to mezi nimi v minulosti bylo.

.

http://forum24.cz/kdo-resil-brunclika-z-babisovy-nahravky-lidove-noviny-ktere-dehonestovaly-sobotku-i-chovance/

Kdo řešil Brunclíka z Babišovy nahrávky? Lidovky, které dehonestovaly Sobotku i Chovance

Možná si na něj někteří z vás vzpomenou v souvislosti s článkem nazvaným Sobotkova pavučina moci. Napsal jej loni v létě pan Martin Shabu a byl z toho otvírák Babišových Lidových novin. Shodou okolností se tak dělo v době, kdy byly LN v čele bojovníků proti policejní reorganizaci. Kvůli té opustil svůj post Robert Šlachta, člověk, který pomohl shodit vládu Petra Nečase a který Babišovi „vzkázal, že by chtěl být policejním prezidentem“…

Nezapojoval se jen Martin Shabu, ale aktivní byl hlavně Ondřej Koutník, který shodou okolností v jednom z textů tvrdil, že vznik Národní centrály proti organizovanému zločinu ohrozí vyšetřování kauzy Beretta – ano, i o ní se v Babišově třetí nahrávce hovoří…

Ano – byly to mnohem více Lidové noviny, na které by se vedle „slavné“ MF DNES, nemělo zapomenout. Lidové noviny totiž pro svého šéfa v otázce ovlivňování policie a využívání otevřených spisů udělaly mnohem více, než současná nová celebrita Marek Přibil. Když se nepovedlo zabránit reorganizaci a zachránit Šlachtu, pokusily se zdiskreditovat samotného policejního prezidenta – a to se nepovedlo taktéž.

Připomeňme Lidovým novinám fakt, že Andrej Babiš zjevně nezasahuje jen do policejního vyšetřování nebo do svých médií. On sám již na první z nahrávek přiznal, že chtěl ovlivňovat obsazení rozhodčího soudu. Pořád to nestačí?

http://forum24.cz/zaoralek-babis-nas-vydiral-svymi-medii/

Zaorálek odpovídal Babišovi na otázku, jestli jej někdy někdo slyšel někomu vyhrožovat. „Odvolejte mě a já vám ukážu, co dokážou moje média,“ říkal podle Zaorálka ministr financí před několika dny.

https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/vladni-krize-online-koalice-jedna-a-poslanci-budou-poslouchat-nahravky-s-babisem-31170?dop-ab-variant=

Krize se prohloubila, Babiš lhal, takový je závěr Sněmovny

„Jsou tam někteří redaktoři, kteří pracují na objednávku… Andrej Babiš zničil kdysi dobré jméno Mladé fronty Dnes a Lidových novin. A to bude jeho dědictví,“ prohlásil Chvojka

http://forum24.cz/lide-kolem-bradacove-mohou-dohlizet-na-vsechny-kauzy-maji-moznost-obzalovat-kohokoli/

Lidé kolem Bradáčové mohou dohlížet na všechny kauzy. Mají možnost obžalovat kohokoli

Deník FORUM 24 získal nové informace o celkových poměrech, jež na státním zastupitelství panují a jejichž povaha je alarmující. Jedná se prakticky o převzetí moci skupinou ambiciózních státních zástupců, jejichž neformální hlavou je Lenka Bradáčová a jejichž postupy a zájmy jsou ve zřetelné souhře s postupy a s mocenskou ideologií ministra financí Andreje Babiše.

Také díky zmiňovanému pokynu Nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana č.1/2017 to vypadá, že se soustava státního zastupitelství u nás změnila na polovojenskou strukturu, kde se nepřipouští jiný pohled na věc, než jaký má hlavní mocenská klika v soustavě, o čemž FORUM 24 informoval s celou věcí velmi dobře obeznámený zdroj…

Tento zákon měla za úkol prosadit exministryně spravedlnosti Helena Válková. Když se postavila proti, musela odejít. Šéf ANO Andrej Babiš na spravedlnost posadil prvního náměstka Roberta Pelikána, který ještě v roce 2014 vystupoval ostře proti novele. Když se stal ministrem, náhle začal zákon vehementně bránit v podobě, jakou si přáli státní zástupci a zjevně i Babiš.

Vzhledem k tomu, že kýženou novelu se už pravděpodobně do voleb nepodaří prosadit, i kdyby se Babišův ministr spravedlnosti snažil sebevíc, státní zástupci se rozhodli jeden mocensky podstatný bod zrealizovat oklikou. A tak si díky Zemanovu pokynu budou vyšší státní zastupitelství moci snadněji zřídit dohled nad jakoukoliv kauzou v republice. Je zřejmé, že jim jde o to mít pod kontrolou veškeré vyšetřování.

Co taková věc prakticky znamená? Pokud bude možné z jednoho místa napadnout kohokoliv veřejnou žalobou (nebo někoho naopak záměrně vynechat), znamená to možnost ovládat i samotné politiky. Přichází jedinečná příležitost v podstatě kohokoli obžalovat a zničit tak jeho politickou kariéru. Jak víme, i když je člověk nakonec očištěný soudem, veřejnost se výsledek v podstatě ani nedozví.

Některé významné státní zástupce spojuje s Babišem bohužel více věcí než tolik vytoužená novela. Je to například náklonnost k Robertu Šlachtovi a k takovým „elitním policistům“, kteří si pro své úkoly chodí do průhonické Sokolovny. Babišovy pravidelné schůzky se Šlachtovým podřízeným policistou Markem Foglarem jsou již veřejnosti známy dostatečně. Po zveřejnění Babišových nahrávek také víme, že Šlachta Babišovi vzkazoval, že by se rád stal policejním prezidentem.

ÚOOZ již před několika lety začal naprosto mimo svojí působnost (tu mělo ÚOKFK) zasahovat do politických kauz, a to většinou s řádnou mediální pompézností, která je v protikorupčním běsnění potřeba. Spřátelení novináři z Babišova tisku – zejména z Lidových novin – měli najednou exkluzivní informace z těchto vyšetřování. ÚOOZ zároveň disponoval potřebnou operativní technikou, zvláště oblíbenými odposlechy…

Když Šlachta poté rozhořčeně odešel (policie se kupodivu nezhroutila, jak nám bylo předkládáno), Babiš mu zajistil místo ve vedení celní správy. O jeho náměstka se postaral pro změnu ministr Pelikán, který jej dosadil na místo bezpečnostního ředitele na svěřeném rezortu. Další lidé z ÚOOZ našli nové angažmá na státním zastupitelství, kde pro ně byla vytvořena placená místa analytiků.

http://echo24.cz/a/iUwis/dvoji-metr-bojovniku-s-korupci-ohledne-babise-mlci

Neziskové organizace, které mají ve svém popisu práce boj s korupcí a prosazování transparentnější politiky, se k poslednímu politickému dění příliš nevyjadřují. Přestože kauzy ministra financí Andreje Babiše (ANO) hýbou médii i společností a vyvolaly hlubokou vládní krizi, organizace jako Transparency International (TI) a Rekonstrukce státu, jim věnují mnohem menší pozornost než jiným případům….

Neziskové organizace Rekonstrukce státu a Transparency International jsou často obviňovány, že ulehčily Babišovi cestu k moci. Do velké míry přebraly jeho rétoriku ohledně zkorumpované země a pomohly vyvolat protikorupční hysterii, která Babiše vynesla k moci. Rekonstrukce státu má dodnes Andreje Babiše jako svého podporovatele a hodnotí jeho činnost kladně.

Davis Ondráčka byl již dříve kritizován za přílišnou blízkost k Andreji Babišovi. Po volbách v roce 2013 to dokonce v jednu chvíli vypadalo, že se stane ministrem vnitra v nové vládě. Ondráčkovi se sice návrh ze strany Babišova hnutí ANO líbil, z jeho realizace však nakonec sešlo a post obsadil Milan Chovanec z ČSSD.

http://echo24.cz/a/wcC6U/zabyvat-se-babisem-neni-nase-role-tvrdi-rekonstrukce-statu

Žádné další větší vyjádření pro média členové Rekonstrukce státu nemají. Dvě prohlášení v médiích za pět měsíců se nedají považovat za zdrcující kritiku a odsouzení Babiše. Prohlídka webových stránek organizací zastřešených pod Rekonstrukce státu navíc vyjeví, že oficiální stanovisko ke kauzám okolo Babiše nemá ani jediná. Jiné kauzy přitom komentují průběžně.

Rekonstrukce státu bývá kritizována, že svým aktivismem pomohla rozpoutat protikorupční hysterii, které využil Andrej Babiš, aby se dostal k moci…

Organizace Rekonstrukce státu vznikla v roce 2013 jako platforma sdružující nevládní neziskové organizace…

http://forum24.cz/v-kuzi-babisova-piaristy-jak-zahladit-nezahladitelne-cau-lidi-uz-nestaci/

Mladé frontě DNES a Lidovým novinám už věří snad jen blázen…

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/431772-babisova-kauza-bures-na-slovensku-nekonci.html

Babišova kauza Bureš na Slovensku nekončí

Slovenský Ústav paměti národa (ÚPN) podal ústavní stížnost proti verdiktu nejvyššího soudu, že český ministr financí Andrej Babiš (ANO) byl neoprávněně evidován jako agent StB. Novinkám to v pátek potvrdil ÚPN. Ústav se u ústavního soudu domáhá zrušení zmíněného soudního verdiktu…

Slovenský nejvyšší soud letos v únoru odmítl dovolání ÚPN proti rozsudku odvolacího soudu ve věci evidence Babiše jako agenta StB s krycím jménem Bureš. ÚPN poukazoval na to, že soud nižší instance použil při verdiktu, že Babiš byl evidován neoprávněně, nezákonné důkazy. Těmi měly být svědecké výpovědi bývalých příslušníků StB. ÚPN tvrdil, že tito někdejší pracovníci StB jsou stále vázáni mlčenlivostí ohledně své činnosti, a tento závazek trvá i po skončení služebního poměru.

ÚPN považuje rozhodnutí nejvyššího soudu za nezákonné a je toho názoru, že nejvyšší soud měl dovolání věcně projednat a rozhodnutí nižších soudů z důvodu závažných procesních pochybení zrušit.

http://echo24.cz/a/ic974/jsem-zklamana-ze-cesi-nechteji-babise-resit-rika-europoslankyne-grassleova

Myslíte, že je tedy správně, že chce Evropská unie debatovat konkrétně o českých médiích?

Myslím, že je naprosto nezbytné debatovat konkrétně o českých médiích. Samozřejmě takhle debatujeme třeba i o bulharských médiích. Pokaždé, když čelíme takovému uspořádání, tak o tom musíme debatovat. Pokaždé, když je svoboda tisku, a především žurnalistů, ohrožena, tak o tom musíme diskutovat. Pokaždé, když vidíme, že jsou média a novináři využíváni pro politický boj samotnými politiky, jejich podnikatelskými možnostmi, tak o tom musíme debatovat. A když se děje všechno dohromady, pak je o tom naprosto nezbytné debatovat.

·

http://forum24.cz/robert-slachta-v-nesnazich-mel-rad-prachy-rika-o-nem-jeho-kamarad/

Robert Šlachta v nesnázích. Měl rád prachy, říká o něm jeho kamarád

Zátah provedli policisté Národní protidrogové centrály, kam byla na žádost pražské vrchní státní zástupkyně Lenky Bradáčové vyčleněna část detektivů bývalého ÚOOZ, zabývající se výbušnou kauzou Beretta. Ta měla podle Šlachty a Babiše stát v pozadí spuštění policejní reorganizace, jelikož zasahovala dovnitř policejní struktury, a je kolem ní kvůli únikům ze spisu dusno i nyní.

Jak přiznal Robert Šlachta, jeho bývalý protimafiánský útvar začal brněnskou kauzu vyšetřovat už před rokem a půl. Obvinění se týká i tří policistů bývalého protikorupčního útvaru a dvou detektivů ÚOOZ, kterých se (jak zdůrazňují Lidové noviny) Šlachta sám zbavil už před několika lety. Něco napovídá i významné angažmá Lidových novin a Šlachtova mediálního agenta v České televizi Jiřího Hynka.

Nabízí se otázka, zda se nejedná o poněkud spektakulární střet prohnilých proti prohnilým. Nejde mimo jiné o snahu opticky se vyvázat z jasných vazeb vysoce postavených státních zástupců a Roberta Šlachty na hnutí ANO, potvrzených střetem o policejní reformu, a o odklánění pozornosti od citlivějších kauz, spojených i s bývalým ředitelem ÚOOZ?

Peníze od albánské mafie? Týdeník Euro nedávno přinesl závažnou informaci, že Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) prověřuje odposlechy přítele Roberta Šlachty a jeho dlouholetého informátora Albina Arifoviče, pocházejícího z prostředí mafie obchodující s drogami. Policie v letech 2014 a 2015 zaznamenala jeho rozhovory s bývalým blízkým Šlachtovým spolupracovníkem a vysoce postaveným detektivem ÚOOZ Luďkem Vokálem, vyšetřovaným kvůli zneužití pravomoci úřední osoby a korupci…

http://forum24.cz/jak-znicit-lidove-noviny/

Johana Hovorková: Jak zničit Lidové noviny

26.5.2017

Lidové noviny založil Adolf Stránský v roce 1893. Když si otevřete jejich páteční číslo z roku 2017 a budete mít dostatečně silný žaludek, pochopíte, jak to vypadá, kdy se po 124 letech někdo rozhodne tento list zničit – a když se mu to podaří. Samozřejmě – novináři, kteří kolaborují s politickou mocí, existovali vždy. Avšak normalizační rétorika intelektuálně-mediální divize hnutí ANO už své zájmy a zájmy pana majitele prosazuje úplně otevřeně.

Lidovky mají několik zásadních témat. Jedním z nich je již téměř rok trvající válka proti policii, jejímu prezidentovi Tomáši Tuhému a ministru vnitra Milanu Chovancovi. A tak si hned na třetí straně přečteme titulek „Tuhý si potlesk nevyslechl“ (ne, nepletete se, takto dnes vypadají zpravodajské texty). Pod článkem je podepsán jeden z bojovníků proti reorganizaci policie Martin Shabu. Zpráva samotná je pozoruhodná tím, že pojednává o srazu Národní centrály proti organizovanému zločinu ve Vyškově, který se konal 11. a 12. května – v novinách, které vyšly o 14 dní později, je třetí strana pravděpodobně akorát.

Novinám se investigativně podařilo „zrekonstruovat program“ – není tedy jasné, koho průběh takovéto akce zajímá, ale přinejmenším pana Shabu zjevně ano. Dozvíme se, co si účastníci museli či nemuseli obléknout, ale hlavně to, jak se snaha propojit bývalé příslušníky dvou útvarů, které Chovanec s Tuhým spojili v jeden, vůbec nepovedla. Bylo to daleko, lidé nechtěli na místě přespat a celé vyznění má být naprosto evidentně takové, že v útvaru vládnou velké rozpaky kvůli reorganizaci.

Dále vybíráme několik vět z článku, jehož smysl – kromě dalšího kopnutí si do policejní reorganizace – nikdo nezná. „Hned po projevu policejního prezidenta Tomáše Tuhého nastalo trapné ticho.“ „Každopádně po proslovu policejní prezident z tribuny odešel a nastoupil do přistaveného vrtulníku.“ Kam jel? Do Číny s prezidentem Milošem Zemanem.

Ale nebojte se – článek má i kladné hrdiny. Tuhého náměstek Jaroslav Vild ve svém proslovu reagoval na Lenku Bradáčovou a její rozhovor, který Lidovým novinám dala. A byli i lidé, kterým se tleskalo, například náměstkovi nejvyššího státního zástupce Igoru Střížovi. Logicky – policie je totiž zničená, ale státní zástupci pracují dobře. Pod vedením Roberta Pelikána z hnutí ANO:

Kdybyste náhodou chtěli Lidovky číst dál, na té stejné straně se dozvíte, že ČSSD dluží desítky miliard. A kdyby vás náhodou napadlo, že ve čtvrtek největší vládní strana (ta, která dluží desítky miliard a zlikvidovala policii) kritizovala návrh státního rozpočtu nového ministra financí, a tak by se to v novinách mohlo objevit, sice se pletete, ale to nevadí. Naopak totiž nechybí pravidelný komentář šéfredaktora Istvána Léka.

Pan Léko velmi svědomitě soutěží se svým kolegou z vydavatelství Mafra Jaroslavem Pleslem v tom, kdo se více zavděčí Andreji Babišovi, který ale svá média vložil do svěřeneckého fondu a navíc přísahal na smrt svých dětí a vnoučat, že by je nikdy neovlivňoval, a tak je všechno v pořádku. Léko je ovšem na rozdíl od Plesla šéfredaktorem velmi schopným, a tak zvládá očernit hned několik konkurentů Babišova hnutí najednou a zároveň šéfa pochválit. Takže co se dozvíme?

Pavel Bělobrádek vsadil všechno na koalici se Starosty, ale prohraje. ČSSD vyvolala vládní krizi, ale vůbec jí to nepomohlo a v průzkumu (o kterém je zrovna náhodou také rozhovor v páteční MF DNES) ztratila 4 procenta, zato ANO jen 1,5. Nejvíc nejhorším člověkem je Jan Birke z ČSSD, ale mohl by ho nahradit Jaroslav Tvrdík, ten už ČSSD kampaň jednou vedl, haha.

A teď – co bude dál. Dál budou všichni útočit na Babiše, který nikdy nic neudělal, za nic nemůže, nekrade a vůbec je skvělý. „Celé antibabišovské sjednocené frontě přijde vhod informace z důvěryhodného zdroje, že Babiš v noci u benzinové pumpy natankoval plnou nádrž do svého luxusního mercedesu a pak ujel, čímž drze ojebal stát na spotřební dani a DPH,“ píše pan Léko.

Nevěříte? Tak tady je poslední věta z článku o tom, že Babiš i přes své odvolání bude bojovat o vítězství ve volbách. A ne, nepíše se rok 1955. „Babiš totiž patří do tábora lidí, kteří přesto, že slyší zaručené zprávy o blížícím se konci světa, vezmou si rýč, vykopou díru a zasadí strom.“

Kdyby tohle viděl pan Stránský, pravděpodobně by musel 16. prosince 1893, kdy Lidové noviny začaly vycházet, hořce litovat.

http://forum24.cz/nepoddajni-umelci-teste-se-babis-si-koupil-bulvar-aby-drzi-kritici-zkrotli/

Na co potřebuje Andrej Babiš další vydavatelství? Přece aby mohl lépe šířit svou propagandu. A také proto, aby umlčel umělce, kterým není po chuti jeho minulost nebo způsob, jakým se snaží získat absolutní moc nad naší zemí a jejími občany. Bulvární časopisy s velkou prodejností mu k tomu skvěle poslouží…

Babiše otřít. Je totiž více než jasné, že si majitel hnutí ANO pořizuje média ze zištných důvodů. Potřebuje vylepšovat svou image, a to za použití jakýchkoliv prostředků. Někdo, včetně Tomáše Kluse, si myslí, že by to bylo příliš okaté a každému by bylo jasné, že se jedná o pomluvy na objednávku, ale čtenáři plátků, které si nově Babiš pořídil, takto zdaleka nesmýšlejí.

Chtějí být „krmeni“ články, které vznikají podle hesla „žádná pravda nesmí stát v cestě dobrému příběhu“. Umělci by měli zbystřit a začít s tímto neoddiskutovatelným faktem počítat. Začne to pozvolna, ale postupem času se hon na nepohodlné, kteří nejsou ochotni se podřídit vůli ministerského předsedy, rozběhne na plné obrátky….

I jeho poslední mediální akvizice totiž vznikla pouze proto, aby nahnal strach lidem, kteří se ho doteď nezačali bát.